Wat is er nieuw

Dwergkeizers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fruitje21
  • Startdatum Startdatum
F

Fruitje21

Guest
Hi! Ben ik weer.
Ik heb nu mijn zoutwater bak een aantal weken staan. Het is 200 liter. En alle water waardes lopen nu al een paar dagen goed.
Ik ben dus langzaam aan het kijken welke vissen er allemaal in kunnen. Er komt sowieso anemoon koppeltje in.
Nu heb ik al een lijstje met iets kleinere visjes die ik er bij wil hebben, maar ik werd toch echt betovered door de dwergkeizer.
Informatie staat er online helaas niet heel erg veel.
Ik vind vooral de volgende soorten echt prachtig:
Paracentropyge Multifasciata
Holacanthus Venustus
Centropyge Bispinosa

Maar de grote vraag, kunnen er meerdere van deze soort bij elkaar?
Ik had gelezen dat ze in grotere bak met zijn tweeen zouden kunnen?
Maar kan je dan ook verschillende soorten bij elkaar zetten? Dus bijvoorbeeld een Centropyge man met een venustus vrouw?

Verschillende soorten dwergkeizers kunnen samen gehouden worden zolang je ervoor zorg dat ze voldoende schuilplaatsen hebben. De grootste kans op succes heb je als je ze tegelijk in het aquarium plaats zodat ze nog geen territorium geclaimd hebben.

Ik weet niet of 200l hiervoor voldoende is.

Dwergkeizers houden er van nature van om aan koraal te knabbelen en dat zullen de meeste dan ook vroeg of laat doen. Het is dus een risico om dwergkeizers icm koralen te houden.

Bedankt voor u reactie!
Ik ben van plan niet al te veel koraal te gaan houden, maar zou hier zeker rekening mee houden.

Kunnen ze wel gewoon in combinatie met een anemoon?

En is 200 liter genoeg voor een koppel?

Ze kunnen prima icm een anemoon, die zullen ze niet snel lastigvallen.
Naar mijn mening is 200 liter niet voldoende om het voor een aantal jaren goed te laten gaan. In deze bak zou ik het bij 1 exemplaar laten en persoonlijk vindt ik de Paracentropyge Multifasciata wel erg mooi 😍

Bedankt voor u reactie!
Ik ben van plan niet al te veel koraal te gaan houden, maar zou hier zeker rekening mee houden.

Kunnen ze wel gewoon in combinatie met een anemoon?

En is 200 liter genoeg voor een koppel?

Gaat u voor LPS of SPS koraal?

Mijn ervaring (zowel in de winkel als thuis) is dat 'elke' keizer (groot of klein) op den duur toch aan de koralen gaan knabbelen. voorkeur is hierbij SPS.
200 liter voor een koppel? Bedoelt u hiermee de keizers? Dan moet het al een bewezen koppel zijn in de winkel en dan is 200L plus andere vissen die ook weer hun plekje hebben wel lastiger.
Persoonlijk zou ik dan voor 1 dwergkeizer gaan en dan wel deze: Centropyge Bispinosa voor dit volume tank.

Anemonen plus anemoonvissen kan zeker. Hou ook hier rekening mee dat anemoonvissen hun anemoon (als ze daar al ingaan, dat is ook altijd afwachten) ook zullen 'verdedigen' tegen vissen die te dicht in de buurt komen.

Zijn er nog andere dingen waar u tegenaan loopt?

als ze daar al ingaan, dat is ook altijd afwachten
Klopt en de mijne zoeken nooit de koralen op en zitten juist vaak hoog bovenin naast de overloopkamer.

Voornamelijk soft koraal. Waarschijnlijk geen sps of lps voorlopig!

Dus als ik ze wil kopen uit een winkel moet het al een koppel zijn? Ik kan er niet zomaar twee bij elkaar zetten?
In iedergeval heel erg bedankt voor uw antwoord! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan