Dwergklauwkikkers aan het paren?

G

Ginger86

Guest
Ik heb 2 dwergklauwkikkers en gisteren nadat het licht uit was, waren ze volgens mij aan het paren.
Ik heb ze zelf pas 2 maanden, maar ik heb geen idee hoe oud ze zijn. Of verkopen de winkels alleen jonge kikkertjes?
Ook weet ik niet of het wel een stelletje is.
Is dat makkelijk te zien?

En mocht het zo zijn, is het dan een idee om te proberen om eventuele jongen groot te laten worden?
Of kom je er moeilijk vanaf?
 
Mijn vrouwtje is een stuk forser dan het mannetje, het mannetje heeft vlak achter zijn voorpootjes een soort van pukkeltje zitten (ik dacht dat het een klier was). Ik heb 1x gezien dat die van mij een poging tot paren deden, het mannetje grijpt het vrouwtje met zijn voorpootjes stevig beet en het vrouwtje houd zich heel stil. Daarna zouden ze op hun kop moeten draaien en eitjes leggen, die van mij zijn jammer genoeg niet zover gekomen.
 
Ze verkopen helaas alleen jonge veel te magere scharminkeltjes.
Als de omstandigheden goed zijn dan lukt het paren wel maar het is heel moeilijk om evt eitjes en kikkervisjes in leven te houden. Ik heb in een ander topic hierover al gereageerd. Tis me 1x gelukt en ik hield 1 kikkertje over maar dat was geen opzet maar dom geluk.
Daarna is het nooit meer gelukt. Ze doen bij mij heel veel maar met weinig resultaat.
Ik zou ze gewoon maar laten gaan, oefening baart kunst ;-)
 
Volgens mij zijn het homo kikkertjes.
Als ik het goed gezien heb zijn het allebei mannetjes.
 
maak eens een foto? Moet makkelijk kunnen als ze paren. Dan hangen ze wel stil.
Hier komt het voor dat een mannetje een mannetje perongeluk pakt maar die wordt meteen afgeschud hoor!
Als je inderdaad 2 mannetjes hebt dan kan het dat de behoefte er wel is maar leuk is het niet voor ze.

Hoe groot is je bak?
Zitten er meer dieren in of alleen je kikkertjes?

Als je bak groot genoeg is zou je eens kunnen kijken voor kikkertjes erbij.
Ik heb 5 kikkers in een 60 literbak met alleen vuurgarnalen erbij.

heb 3 man 2 vrouw (had beter andersom geweest maar ja)

Maar zo gaan de mannetjes naar elkaar kwaken 's nachts (een soort ratelgeluidje is dat).
Dan proberen ze een vrouw te versieren die daarop af komt en dan... wordt het romantisch :smitten:
 
Mijn bak is 54 liter. Ik wil er inderdaad nog 2 kikkertjes bij. Ik heb het ze nu niet meer zien doen en de keren dat ik het zag was dat nadat het licht uit was.
Als ze onder de oksels van die lichte plekjes hebben zitten zijn het toch mannetjes?
 
Vrouwtjes zijn groter en breder. Mannetjes blijven klein. Als ze klaar zijn om te paren krijgen de mannetjes net naast de oksel een rood bultje. Ik heb daar jammergenoeg geen scherpe foto van.

Dit is een foto van afgelopen week. De kwaliteit is niet best, ik heb helaas geen goede apparatuur om mooie foto's te maken.
893475lique_0_82_20131112_19.jpg
 
Terug
Bovenaan