Dwergklauwkikkers eten geven


K

Katrien

Guest
Goedenavond iedereen,zoals in mijn vorige topic reeds vermeld, heb ik extra dwergklauwkikkers gehaald.Theo de kikker heeft er nu 3 vrienden bij.
Heel leuk om naar te kijken.
Ik wil heel graag jullie advies...ik geef de dkk om de dag diepvriesvoer,artemia,bloedwormen of mysis.Gedroogde tubifex geef ik ook en ook van die korreltjes voor garnalen. Ik merk dat mijn dkk's niet echt een dik buikje hebben en ben bang dat ze gaan verhongeren. Als ik ze te eten geef,eten de andere vissen het direct op.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de kikkertjes genoeg eten binnenkrijgen? Heb al gelezen om ze regenwormen te geven maar hoe doe je dat dan?

Tips zijn altijd welkom,ik wens jullie alvast een goede gezondheid en hou jullie gezond ?
 
Er zijn speciale voerpincets waarmee je dus heel gericht kan voeren
 
Ok bedankt is het proberen waard!
 
Ook een goede truc is om ze aan te leren op een bepaalde plaats naar voedsel te zoeken. Dus kies een plek in 't aquarium op de bodem. Tik met je vinger een paar keer op t glas, en gooi dan 't vissenvoer in een andere hoek en 't kikkervoer op de nieuwe vaste stek.
De eerste paar keer moeten ze eraan wennen maar vrij snel leren ze dat tikken = voedsel op die plek. Dat kan een oplossing zijn.
 
Ik voerde ook op een vaste plaats maar ook hier waren ze niet echt dik en te dik is ook niet goed denk ik,
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Dus jullie ontdooien bloedwormen,nemen een deel tussen de pincet en wachten tot de kikkers te voorschijn komen als ik het goed begrijp?
Ok,ik wil het gerust proberen....nu nog zien dat ik aan een lange pincet raak....
Ik hou jullie zeker op de hoogte, geven jullie ook iets anders dan diepvriesvoer?
Vb Een stukje komkommer?
 
Ik voerde niet gericht met een pincet en liet het voer met een stukje filterbuis in het schaaltje zakken.
 

Terug
Bovenaan