Wat is er nieuw

Dwergklauwkikkers in een 20 liter nano

• Onderwerp starter Onderwerp starter Damian van Dijk
  • Startdatum Startdatum
D

Damian van Dijk

Guest
Hallo,

ik wil graag 2 (of meer als het mogelijk is) dwergklauwkikkers in mijn 20 liter nano (dennerle nano 20) bakje doen. Deze heeft veel beplanting (vooraan is een groot stuk vrij), filterzand, en in het midden een stuk kienhout dat zich verspreid in de hele bak. Verder heb ik geen verwarming (water is 21 graden) en een matige/sterke stroming. elke dag doe ik easycarbo in het water, en om de 3 dagen profito. De bak draait nu al 2 maanden, zonder enige bewoners.

Is het mogelijk om hier een paar dwergklauwkikkers in te doen?

Ik hoop dat de foto werkt
ZCQ6pZGIJGAs_lnz1eony1T_USgROQh0QDP7zK4r7mUy91eeNFDsRQ-eCbAzxdwwplTCOe05eOaGsTwgSptFJ7IsDHdk-SFGIielekhEYJxLeYzb-rQlt6L6e0-69IYs9slnitOrQrAlE06Xo3g9vki_vJJRP7SKmrD_LjammxItnCSaKDmz-W8BCg9EcaQ-Xb7OdOEvUuB9_vt1uG1lxBAEfyTvi-ho97pbbWVJ0YmJuUFpifE0mKjSUSJRIRCIAUiNrketESc4GtjBbp2lZhmT8gOgxfxkIKkH4Qm-4JOirPeaiqfvjIppR1tGGOPZv9IJ8KWdMyR848eaDElS7GJrId_Ida2vFa6EBX3kpdDKNH7D4GO50i5XpjOF-Xvcf1R7qpCwqvj4AcleuwCCx1hWWkpiPOTEhW_cNcO0X80JPGRPe0fEENitKo1x_CESDGE4ETY2JfGfKt68mkgQ66mqXAlWS1tzGTa3wmS8mad-oDNiNO3jvYtWBTn_1lc1YO6_cU8NUc0njU2vjIeoTMvjinSz4G-anBc7J20-hGivGTeyG6claxh1o69E7k10Jzy4kNBu=w1896-h835-l75-ft

Ik zou ze zelf in een grotere bak doen vanaf 60 cm

Een 20 liter is leuk voor wat garnalen

Ik denk dat ze leuker zijn in een groot aquarium, ik heb er zelf 5 en bij mij zijn ze flink actief! Ook denk ik dat ze 21 graden niet zullen waarderen en toch echt graag warmer willen zitten.

Dit basseer ik op eigen ervaringen, geen idee wat de standaarden zijn. Wel heb ik gelezen dat op sommige sites minimaal 10 liter word geadviseerd en voor elke er bij 5 liter word gerekend. Maar zelf denk ik dat dit te weinig is..

Oke, heb er een verwarming in gedaan, en ingesteld op 23 graden omdat de koude dagen er aan komen. Ik heb op veel verschillende dingen gehoord op forums. De een zegt weer dat het kan, en de ander weer niet.

Je moet het zelf weten het blijft jou keuzes wij geven alleen maar advies

de reactie is niet stom bedoeld, wat ik bedoelde is dat de reacties mij laten twijfelen en er een groot vraagteken erbij zet of het wel of niet kan. Ik zit nu in een groot dilemma

Ja maar ik zal ze toch een groter bak geven

Kun je der ook een mooie groep van maken zie je ze ook meer

En, weet je ondertussen al wat je gaat doen? 🙂

ik ga er geen kikkertjes in doen, ik zoek wat anders leuks voor in een 20 liter bakje (geen garnalen)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan