Wat is er nieuw

Dwergkreeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter NielsPronk
  • Startdatum Startdatum
N

NielsPronk

Guest
Goede avond, mijn dwergkreeft is aan het vervellen geweest of nog steeds aan het vervellen, maar het lijkt nu net of er een blaasje aan de zijkant van ze schaal zit ter hoogte van de poten, en hij mist ineens een klauwtje.

Zou het een ziekte kunnen zijn of is ie gewoon nog steeds aan het vervellen??

Mvg. NIELS.

Heb je het vel al gevonden want die moet je duidelijk kunnen zien liggen.
Soms vechten ze en raken ze een poot kwijt maar die komt wel weer terug.
Heb je anders een foto van de kreeft??

Je zijn schaal zie k duidelijk liggen lijkt zo goed als compleet, ik heb een foto via me telefoon gemaakt krijg het alleen niet voor elkaar hem erop te zetten

275841npronk_0_82_20150925_185115.jpg

147823npronk_0_82_20150925_185100.jpg

Lastig maar kan het een stuk schaal zijn wat nog aan de kreeft zit??
Als er voordat de kreeft ging verschalen niks te zien was dan lijkt me dat een optie namelijk.
Zit deze alleen of met soortgenoten want soms worden ze aangevallen tijdens het vervellen.

Als er een poot mist dan kan dat gebeurt zijn door een gevecht maar die groeit wel weer aan hoor. Ik heb dat hier ook wel gehad.

Der zit nog steeds geen verbetering in, ik denk dat ie het niet gaat overleven.
Heb hem nu al 2x aangetroffen dat ie op ze rug ligt.
761891npronk_0_82_20150927_150917.jpg

Dat is rottig. Als ik de 2e foto zo bekijk dan lijkt het op een stukje vervelling maar ja uit het gedrag kun je dat niet opmaken dus. Zit dat rare er nog steeds dan of is er iets veranderd??
Kan hij nog wel gewoon lopen verder dan?

Hij heeft het niet gered, hij kon inderdaad ook niet goed meer lopen en zijn gedrag was de laatste paar uur heel apart, helaas heb er nu nog maar 1

Dat is erg jammer. Het probleem is dat de oorzaak vaak niet duidelijk is en misschien heb je gewoon pech gehad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan