Wat is er nieuw

Dwergkreeftje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frogfairy
  • Startdatum Startdatum
F

Frogfairy

Guest
Ik was vandaag even bij twee verschillende aquariumzaken om vast inspiratie op te doen en info voor een aquarium wat ik mezelf kado wil doen voor mijn verjaardag. 100 ideeen nog niets besloten. Vind te veel leuk.
Ik twijfel nog tussen 60 cm breed of 80, neig erg naar 80 cm. Moet de garnalenbak wel verhuizen, bij een 60 cm niet. Maar voor mijn gevoel is er in een 80 meer mogelijk dan in een 60. Dat is pas voor eind november trouwens, dus tijd zat om nog 100 keer van idee te veranderen. Dit omdat ik toch vissen wil,wat in mijn 25 liter (40 cm breed), nu garnalen bakje, afgeraden werd. Dit bakje wat ik toch nog had, was zowiezo altijd bedoeld als weer even wennen aan aquarium houden voor ik naar een grote aankoop overga. Dit garnalen is trouwens wel een bakje wat ik echt serieus doe en lang wil houden ongeacht overige aquarium plannen. Ook omdat ik garnalen echt fantastisch leuk blijk te vinden.

Maar even naar de reden van deze post. Ik kwam een beestje tegen in de winkel en ik was er meteen weg van (zoals een garnaal maar dan nog leuker ^^). Een oranje dwergkreeftje. De verkoopster zei dat dat makkelijk kon in mijn 25 liter bakje en dat dat ook met de vuurgarnalen samen kon als ik maar voor een mooi verstopplaatsje voor de garnalen en een huisje voor de dwergkreeft zorgde. Zo'n rond langwerpig buisje van gebakken terracotta leek het wat ze aanraade. Ook zei ze dat ik er dan het beste maar 1 kon houden in deze bak ivm territoriaal gedrag. Het was wel super uitnodigend dat kreeftje impulsief te kopen, maar besloten toch even om jullie mening te vragen en er het impulsieve af te halen. Tevens omdat ik nu een twee zwangere garnalen heb en ik die toch even hun kans wil geven in een rustigere omgeving.
En is 25 liter echt genoeg voor 1 dwergkreeftje of wilde ze gewoon graag verkopen. Werd 5 cm lang zei ze. En is 1 alleen niet zielig?

Laatst bewerkt door een moderator:
25 liter is vrij weinig maar 1 dwergkreeftje zou wel kunnen, hier zitten de dwergkreeftjes samen met garnalen en gaat prima, wel pakken de kreeftjes zieke/zwakke garnalen maar dat is natuurlijke selectie

verplaatst naar eigen post

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan