Wat is er nieuw

dwerklauwkikkers

anoukguppylover

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2010
Onlangs heb ik 3 jonge dwergklauwkikkers over genomen van iemand die ze pas had gekocht.

Deze zitten nu in mijn aqua60 boven op mijn kamer. Ik voer ze rode, witte en zwarte muggenlarven en op vrijdag krijgen ze geen eten.

Ondertussen ben ik er achter dat ze 's nachts flink kwaken( ofja, het is meer zoemen) en ik vroeg mij af of dit wel normaal is, het is tegenwoordig( de eersten 2 weken hebben ze dit alleen de eerste nacht gedaan) wel echt heel veel gekwaak.

Gaat dit nog over, of is dit iets dat zich een bepaalde tijd voor doet? Of is er iets mis (te dik/dun)waardoor ze zoveel kwaken. Dit is dus enkel en alleen 's nachts.

Dat is normaal.

Gaat dit met periodes(bepaalde tijden van het jaar) of zullen ze dit voor altijd blijven doen?

Het komt met vlagen, maar is niets om je zorgen over te maken.

Ik zie ook geen reden tot enige zorg. Op het gezoem van die beestjes is soms geen pijl te trekken.

~ Ivo

Okee haha dan ben ik gerust gesteld. Hopelijk wen ik er wat aan en kan ik dan weer doorslapen

Toen de kikkers van mijn slaapkamer af gingen kon ik niet meer slapen omdat ik ze niet hoorde, dus het went wel hoor. 😉

Ondertussen kan ik gelukkig melden dat ik ze niet meer hoor snachts! 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan