Eén neon tetra extreem schuw?


Eva&Rosa

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2021
Berichten
154
Leeftijd
48
Locatie
Omgeving Groningen
Hallo, sinds ik een holletje voor de algeneter heb geplaatst, zit er vooral 1 neon tetra in? Zie foto, je ziet nog net de oogjes. Als de lamp uit is komt hij eruit, en ook om te eten. De rest zwemt gewoon rond. Ik vind het heel apart gedrag. Is het visje gewoon schuwer dan de rest? Of kan er iets anders zijn? Voorheen nooit vreemd gedrag gezien bij dit exemplaar.

Ps waterwaardes al half jaar stabiel, oude juwel 54 liter.
Bekijk bijlage 329675Bekijk bijlage 329676
 
Hoe is het de afgelopen twee weken gegaan? Vis nog steeds "ondergedoken"? :) Uiterlijk en eetlust verder normaal?

Apart trouwens: jij hebt hier drie verschillende soorten zwemmen. De kardinaaltetra, de neon tetra en de blauwe neon. Zit daar nog een leuk verhaal aan vast, of is dit nieuws voor jou. :DD
 
Hoe is het de afgelopen twee weken gegaan? Vis nog steeds "ondergedoken"? :) Uiterlijk en eetlust verder normaal?

Apart trouwens: jij hebt hier drie verschillende soorten zwemmen. De kardinaaltetra, de neon tetra en de blauwe neon. Zit daar nog een leuk verhaal aan vast, of is dit nieuws voor jou. :DD
Euhhhh ja dat is een heel verhaal! Begon met kardinaaltjes maar die gingen op 2 na dood, ik denk te koud tijdens vervoer (héél erge beginnersfout). En die waren zielig en eenzaam. Toen toch maar liever neons erbij want sterker. Na een dag ofzo dacht o jee sommige komen niet op kleur? Dus googledegoogle en toen zag ik dat ik een mix had gekregen, euhmmm. Maar ze gingen goed samen en ook in 1 schooltje dus maar zo gelaten. Tja! Was niet de planning inderdaad. Vind de blauwe trouwens erg mooi.
 
Hoe is het de afgelopen twee weken gegaan? Vis nog steeds "ondergedoken"? :) Uiterlijk en eetlust verder normaal?

Apart trouwens: jij hebt hier drie verschillende soorten zwemmen. De kardinaaltetra, de neon tetra en de blauwe neon. Zit daar nog een leuk verhaal aan vast, of is dit nieuws voor jou. :DD
De neon tetra in het huisje ontloopt 1 van de guppies, die nogal eens achter een neon aangaat 😣. Verder gezond en eet goed gelukkig. Weet nog niet of de guppies dan weg moeten. De rest van de tetra's is juist minder schuw omdat ze de guppies overal zien komen durven zij dat nu ook. Dilemma 🤔.
 

Terug
Bovenaan