E14 voor aqua40

Y

YoYo1

Guest
Hallo allemaal

Mijn verlichting van mijn Superfish aqua40 is gemodificeerd door de vorige eigenaar van het aquarium naar E14.
Momenteel zit er een lamp in van +-3000K maar ik zou dit willen upgraden naar ongeveer 6000K.
Van planten zit er belgisch groen, javamos en valisneria in, niet meteen de meest lichtbehoevenden maar ik zou graag een snellere groei hebben.
Heeft iemand suggesties?

Mvg
 
E14 kent ledlampen tot wel, omgerekend naar "vroeger", zo'n 50 watt. Zit vast iets tussen, toch? Standaard zat er in de Superfish, ik meen iets van 11 watt.
 
Tot nu toe heel tevreden van asuaterra leds! Niels is uiterst behulpzaam en het licht is ook nog eens zeer mooi van kleur! Ik zou bovenstaande zeker overwegen!
 
Bedankt, dit ziet er inderdaad een interessante optie uit! Dus als ik het goed begrijp kan ik de led-strip op dezelfde plek aanbrengen als waar nu de lamp zit, dus achter de verlichtingskap?
Wat bedoelen ze juist met de adapter die er al dan niet bijzit?
 
De unit moet op de plek van de oude verlichting bevestigd worden.
De adapter heb je nodig om de lamp te kunnen aansluiten op je stroomnet.
 
Je zal deze strip moeten bevestigen met schroefjes in ik vermoed nieuwe gaatjes die je zal moeten maken... De adapter kan je los kopen deze heb je nodig om je lamp te voeden. Je kan ook zonder adapter kopen voor bestaande installaties uit te breiden. Je kan met deze unit dan eventueel op termijn de TC420 er tussen plaatsen om je licht te dimmen.
 
Terug
Bovenaan