Easy Balance veilig voor Helena Slakken ?


S

SamB

Guest
Ik las op google 2 verschillende antwoorden over Easy Balance. Ene dat het veilig is voor slakken (in mijn geval helena slakken) maar ergens anders las ik dat het onveilig was voor slakken.

Iemand ervaring hiermee ?
 
Niet doen, zeg ik op gevoel. Maar ik heb een tegenvraag. Waarom zou je voor dit product willen kiezen?

Van de Tetra website:

Dit komt doordat het product niet alleen de carbonaathardheid en pH-waarde op betrouwbare wijze stabiliseert, maar tegelijkertijd ook vissen en planten belangrijke voedingsstoffen geeft.

Plus: Tetra EasyBalance bevat een nieuwe mineralenmix. De nieuwe formule voorziet vissen en planten beter dan ooit van belangrijke voedingsstoffe

Stabiliseert tot welke waardes, en wat als het uitgewerkt is? En wat is je een waterwissel doet?
Er zijn goede, ik durf te zeggen veel betere, alternatieven voor plantenvoeding, die ook nog vele malen goedkoper zijn.

. Voor aquariumhouders betekenen stabiele waterwaarden in de eerste plaats dat het water schoon is, de vissen gezond en gelukkig zijn en planten goed gedijen. Veel aquariumhouders willen natuurlijk dat dit langdurig zo blijft met zo min mogelijk onderhoud.

Stabiel water kan zo goor zijn als de pest. Hoge nitraat of fosfaat waardes, en stofjes die we niet kunnen meten zoals hormonen. Gelukkige vissen, tja. Platies in een 30 liter bakje zullen ondanks de beste waterkwaliteit niet gelukkig kunnen zijn.

Aquariumhouders willen dit met zo min mogelijk onderhoud?

Is dat zo?


Mijn conclusie, mooie verkooppraatjes die op onwaarheden gebaseerd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: SamB
Mijn water waardes zijn niet goed. Volgens de aquariumzaak zou easy balance de water waardes weer stabiliseren
 
Wat zijn jouw waterwaardes dan?
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Denk niet dat een van de leden die veel actief zijn hier een product als Easy Balance gebruiken of zouden aanraden.
 
Ik weet niet hoelang je bak draait nu, maar water maak je stabiel door regelmatig onderhoud en de juiste combi van plantvoeding en niet teveel voeren.
Daar zijn geen middeltjes voor te koop.
 
Kun je de waarden noemen en hoe zijn die gemeten?
 
Met teststrips ben ook naar de aquariumzaak geweest om het daar nogmaals te testen.

Nitraat : 10
Gh: >14°
Kh: 10°
Ph: 6.8

Vissenbestand: jonkies plattys, jonkies mollys, jonkies endler guppen, pas uitgekomen ancistrus eitjes, 2 ancistrussen, helena slakken, garnalen mix.
Waterwissel 50% geen verandering in waardes

15549123954675414675498031991691.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met teststrips ben ook naar de aquariumzaak geweest om het daar nogmaals te testen.

Nitraat : 10
Gh: >14°
Kh: 10°
Ph: 6.8
Die laatste cijfers, zijn die met teststrips of druppels gemeten? Grof gezegd zijn teststrips zo onbetrouwbaar dat je ze beter aan de kliko kunt doneren :sorry:

Je hebt wel een hoge Gh en KH, heb ik hier ook overigens. Woon je toevallig midden-/zuid limburg?

LFS zegt dat de waterwaardes niet goed zijn en dat EasyBalance kan helpen te stabiliseren. Nou mis ik de belangrijkste waterwaardes in dit lijstje.
NH3/4 NO2 NO3 (heb je) en PO4.
 
Nee in Zuid Holland. Kraanwater waardes zijn hier ook te hoog. Advies aquariumzaak was Easy Balance of easy life Voogle+avoid antibiotics elke week toevoegen.
NH3/4 NO2 NO3 / PO4 niet op de teststrips. Alles is wel nogmaals gemeten in de aquariumzaak was volgens hun niet gevaarlijk voor de vissen en heb advies gekregen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In ons leidingwater is al dat spul niet nodig en het is enkel goed voor de omzet van je lfs.
 
Alles is wel nogmaals gemeten in de aquariumzaak was volgens hun niet gevaarlijk voor de vissen en heb advies gekregen
Hmmm zo dubbel en ze willen dat je wat beter stabiliseert? Misschien willen ze wel graag iets verkopen aan je, want Voogle gaat ook niets door hiervoor.

Houd het gewoon bij regelmatige waterwissels, eens per week een plons (hoeveel = afhankelijk van je bezetting).
 
Ik zou zeggen hou het geld in de zak en koop er een lekkere Big Mag van of iets anders wat je graag lust;)
 
Indd sinds kort koop ik het ook niet meer. Met dat geld kan je weer sparen voor iets anders nieuwe vissen of techniek of iets geheel anders dan je hobby
 
Goed ik kan me het advies ook wel weer voorstellen want de lfs wil ook verdienen. Ongeacht welk soort zaak moet je er altijd rekening mee houden dat men je zaken aanpraat die niet nodig zijn of die veel goedkoper hadden gekund. Maar ja dat is als je een fiets koopt net zo denk ik en we zijn er altijd zelf nog bij gelukkig:D
 
  • Leuk
Waarderingen: SamB

Terug
Bovenaan