Wat is er nieuw

easy carbo naast co2?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven51
  • Startdatum Startdatum
S

Steven51

Guest
Hoi iedereen,

Ik gebruik het niet allebei nu omdat ik vanaf het begin co2 toedien, maar heeft easy carbo erbij gebruiken toevoegde waarde voor de planten of is dat nutteloos?

Ik vraag het omdat ik in eerdere topics beweringen heb gelezen dat beiden in ieder geval niet hetzelfde zijn, en dus ook niet hetzelfde doen/werken lijkt me. Ik heb easy carbo wel in huis maar ben eigenlijk huiverig om het naast co2 te gebruiken. Voor mijn gevoel komt het wel grotendeels overeen.

Daarnaast voeg ik overigens profito toe en ferro, al overweeg ik over te stappen naar Festal complete. Hoor daar alleen maar goede dingen over (en aangezien mijn bak doorgaans te weinig nitraat en fosfaat bevat komt het mij alleen maar goed uit dat die allebei in de goede verhpudingen wel in festal complete zitten).

Zijn er die wel co2 �n easy carbo naast elkaar gebruiken en zo ja waarom ? Ofwel wat is het verschil?

Groet,
Steven.

Dit zegt de fabrikant van easy Carbo er zelf van:

Gebruik van EasyCarbo bij CO2-gasbemesting

EasyCarbo kan zonder problemen gebruikt met of zonder CO2-bemesting. Sterker nog : planten zullen nog beter groeien bij gebruik van EasyCarbo en CO2 tegelijkertijd. Met name moerasachtige planten zoals Cryptocoryne sp. of Echinodorus sp.zullen duidelijk beter gaan groeien.

Mijn mening is dat, het gelijktijdig gebruik van beide vormen van C ( = koolstof) bemesting een beetje veel van het goede is. Gebruik gewoon of het een of het ander.

Er zijn er die beide gebruiken maar ook mij lijkt het niet nodig hoor.

Ik gebruik het alleensamen als er wat alg optreedt en dan als stootkuurtje.

Als stootkuur kan het zeker goed werken en ik heb dat ook aleens zo gebruikt.

Goeie vraag!
Wij gebruiken EasyCarbo in kleine bakken. In onze grote bakken doen we beide. Maar alleen als er alg begint te ontstaan en dan gebruiken we het ook als een soort kuurtje. Onthou wel! EasyCarbo heeft geen betrekken op je CO2 checker 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan