Wat is er nieuw

Easy Carbo / PH

Erik Pereij

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
4 april 2022
Berichten
88
Leeftijd
55
Locatie
Einighausen
Beste lezer.
Mijn vraag is : Als ik met Easy Carbo spuit kan dat de PH waarde dan omhoog gaat, omdat ik gisteren middag Easy Carbo heb gebruikt en vanmorgen een PH waarde had van 7.58 en normaal in de nacht en ochtend gemiddeld 7.20 / 7.35
 
Heb ik nog nooit iets van gemerkt.
 
Oke John, ik vindt het zo vreemd ik heb zaterdag watergewisseld en tot met gisteren een vrije lage PH van 6.98 / 7.00. en ik heb gisteren laat in de middag met Carbo gespoten en had ik een ph van 7.58 in de ochtend.
Maar je schreef de vorige keer al dat ik de CO2 24/7 moet laten aan staan. Ik heb nu wel de CO2 1 uur vroeger laten aangaan en een uur later uit. Ik vindt het zo vreemd dat mijn PH zo blijft schommelen.
 
Oke John, ik vindt het zo vreemd ik heb zaterdag watergewisseld en tot met gisteren een vrije lage PH van 6.98 / 7.00. en ik heb gisteren laat in de middag met Carbo gespoten en had ik een ph van 7.58 in de ochtend.
Maar je schreef de vorige keer al dat ik de CO2 24/7 moet laten aan staan. Ik heb nu wel de CO2 1 uur vroeger laten aangaan en een uur later uit. Ik vindt het zo vreemd dat mijn PH zo blijft schommelen.
Je hebt toch een controller of vergis ik me dan? Dan zou de ph niet zo kunnen fluctueren lijkt me.
 
Hoi John ja ha ik heb een PH controller.
 
Dan zou die toch de ph op de ingestelde waarde moeten houden en dan kan de ph nooit veel stijgen behalve de hysterixwaarde die is ingesteld.
Waar heb je de controller op ingesteld eigenlijk? En welke hysterix gebruik je daarbij? Zelf heb ik een hysterixwaarde van 0,05.
 
Hoi John ja ha ik heb een PH controller.
Maar zit je magneetventiel aangesloten op de pH controller ? Of gewoon via tijdklok ?
Ik gebruik zelf ook een controller die niet is gekoppeld aan de co2 .
 
Hoi Erwin2 Ja ha ik heb een PH controller met een tijdklok erop. Co2 gaat aan om 7:00 uur en gaat 21 : 00 uur weer uit. Dit is mijn verlichting schema met fade in tijd. kijk niet naar de kleur deze klopt niet helemaal die roze hahaha.
IMG_6914.PNG
 
Zoals al eerder gezegd zou ik de co2 24/7 aan laten want dan is en blijft de ph stabiel en is er voor het aangaan van het licht minder co2 nodig. Tijdens de nacht verbruiken planten geen co2 dus zal hij amper aanslaan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan