easy led 1 plus Probleem


Ja ik heb het programma volledig doorlopen. Ik heb al gekeken of ik em kon resetten, maar dat lijkt niet te kunnen. Hij is wel gedimt overigens, want als ik het naar 100% zet wordt het licht nog een stuk sterker. Lichtsterkte is wel moeilijk te beoordelen maar het lijkt me dat 40% toch al aardig donker zou moeten zijn.
 
Ja ik heb het programma volledig doorlopen. Ik heb al gekeken of ik em kon resetten, maar dat lijkt niet te kunnen. Hij is wel gedimt overigens, want als ik het naar 100% zet wordt het licht nog een stuk sterker. Lichtsterkte is wel moeilijk te beoordelen maar het lijkt me dat 40% toch al aardig donker zou moeten zijn.

Je kunt hem met de hand op 100% zetten, dan kun je hem toch ook met de hand op 40% zetten om te zien hoe dat eruit ziet? Handicap, onze ogen compenseren dus net wat je zegt, moeilijk te beoordelen.

Hmmm en nou schiet me iets binnen. Als je hem met de hand op 40% zet, is dat ook het percentage waarop hij zal aan gaan als ik niet vergis. Namelijk altijd op het laatst gebruikte percentage.
Ik vond dat namelijk een groot nadeel. Ik wilde in de avond bv 10% maar mocht dan niet vergeten hem weer terug te zetten op het door mijn gewenste percentage voor overdag.

Probeer dat eens. Zet hem met de hand op 40%. Wacht af wat hij morgen doet. Hij zou moeten starten met 0% en dan moeten oplopen tot 40% om dan aan het einde weer te dimmen.
 
Ik zal het eens proberen, maar de grap is dat het licht langzaam weer oploopt. Dus als ik het nu naar 40% zet zie ik dat de lichtsterkte afgenomen is. Maar een half uur later is het weer op de sterkte waarop het eerst zat.
 
Ik zal het eens proberen, maar de grap is dat het licht langzaam weer oploopt. Dus als ik het nu naar 40% zet zie ik dat de lichtsterkte afgenomen is. Maar een half uur later is het weer op de sterkte waarop het eerst zat.
Ik twijfel of dat wel hoort.
Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen. Waar heb je hem gekocht?
 
Heb je niet 2 programmas door elkaar heen lopen?
 
Ik heb de controller overgenomen van een particulier... Programma 1 staat op 14.00u tot 20.30u. Programma 2 staat op 0.00u on en off.
Normaal gesproken zou dat goed moeten gaan. Mijn led balk is een Easy Led Universal, dus dat moet volgens mij ook kunnen.
 
Ik heb de controller overgenomen van een particulier... Programma 1 staat op 14.00u tot 20.30u. Programma 2 staat op 0.00u on en off.
Normaal gesproken zou dat goed moeten gaan. Mijn led balk is een Easy Led Universal, dus dat moet volgens mij ook kunnen.
En als je 0:01 doet of 23:59 ?
 
De gesuggereerde opties heb ik geprobeerd, maar helaas tot nu toe geen resultaat... ik ben bang dat ik een nieuwe moet aanschaffen. dit keer één met garantie...
 
De gesuggereerde opties heb ik geprobeerd, maar helaas tot nu toe geen resultaat... ik ben bang dat ik een nieuwe moet aanschaffen. dit keer één met garantie...
Ga dan voor een TC420 of TC421

Kijk op aliexpress bv
 
Ga ik dat maar proberen... Instrucies voor aansluiting op een Easyled lichtbalk zijn zeer welkom...
 
Wat heb je nodig

Voor stroom

Voor lampen

Controller zelf


Tc420 en tc421 zelfde werking enkel de 420 is zonder wifi dus met kabel aansluiten op je laptop
En de 421 met wifi kan je configureren met telefoon.

Zie documentarie

 
Top, bedankt! Kan ik weer vooruit...
 
Beste

Boven mijn bak ligt een easy led 2.0 van 54 watt en is dus 2 kanaals. De lengte is 1149 mm.
Ik dacht op een gegeven moment een aquatlantis easy led controller 2 plus hiervoor te gaan gebruiken om beide en onafhangkelijke kanalen aan te sturen deze timer/dimmer zou er dus 2 kunnen aansturen,en dan zou ik met een bedrag van 64.55 euro klaar zijn.

Eerst maar even gemaild naar de verkoper/winkel om er zeker van te zijn dat dit echt ging werken,iets terugsturen is altijd lastig en tijdrovend.Wat volgde was een ( positief) heen en weer ge-email.
De zonet benoemde controller kon simpel vertaald het totale Ampere niet aan,en wat er dan tevens nodig was ( in mijn geval) is een voedingsadapter 24 V -3,5 A en deze koste 85,45 euro,dus ik zou in totaal dan uitkomen op 150 euro.
Met de controller en de voedingsadapter zou ik dan wel beide led's kunnen aansturen met 1 led controller.

Vervolgens weer op de site van de verkoper gaan kijken en,toen kwam ik uit op de easy led control 1 plus en deze koste 58.10 euro,met deze controller kon ik "een" led aansturen,en volgens de verkoper kon ik er daarvan wel 2 gebruiken om de beide onafhangkelijke kanalen aan te sturen,dus uiteindelijk kwam ik uit op 116.20 euro.

Het enigste nadeel als dit zo mag heten is dat de beide led's nu onafhangkelijk worden aangestuurd maar dat vind ik geen probleem.

Ik heb met de beide controllers geen problemen ondervonden met de instellingen en e.e.a werkte dus al zeer snel,er zit wel een 2e programma op elke controller maar die instelling gebruik ik niet en staat dus bij beide op 00.00 uur.Deze 2e tijdsinstelling staat dus bij on op 00.00 en zo ook in de off stand.

Het loont dus de moeite om vooraf uit te zoeken welke controller van Aquatlantis we gaan gebruiken,waarschijnlijk dat de control 2 plus wel 2 led's aankan,maar dan wel van een lagere sterkte in Ampere als ik het goed vertaald.
 
Ja ik heb het programma volledig doorlopen. Ik heb al gekeken of ik em kon resetten, maar dat lijkt niet te kunnen. Hij is wel gedimt overigens, want als ik het naar 100% zet wordt het licht nog een stuk sterker. Lichtsterkte is wel moeilijk te beoordelen maar het lijkt me dat 40% toch al aardig donker zou moeten zijn.
Met je ogen een lichtintensiteit beoordelen is erg moeilijk. Wij mensen hebben namelijk een erg gemakkelijke eigenschap qua zicht voor dagelijks gebruik. Onze ogen passen zich aan een lichtsterkte aan! Zodoende kan het zijn dat je denkt, die 10% licht is nog best fel. Maar je planten "zien" dat toch echt anders!
 
Beste

Boven mijn bak ligt een easy led 2.0 van 54 watt en is dus 2 kanaals. De lengte is 1149 mm.
Ik dacht op een gegeven moment een aquatlantis easy led controller 2 plus hiervoor te gaan gebruiken om beide en onafhangkelijke kanalen aan te sturen deze timer/dimmer zou er dus 2 kunnen aansturen,en dan zou ik met een bedrag van 64.55 euro klaar zijn.

Eerst maar even gemaild naar de verkoper/winkel om er zeker van te zijn dat dit echt ging werken,iets terugsturen is altijd lastig en tijdrovend.Wat volgde was een ( positief) heen en weer ge-email.
De zonet benoemde controller kon simpel vertaald het totale Ampere niet aan,en wat er dan tevens nodig was ( in mijn geval) is een voedingsadapter 24 V -3,5 A en deze koste 85,45 euro,dus ik zou in totaal dan uitkomen op 150 euro.
Met de controller en de voedingsadapter zou ik dan wel beide led's kunnen aansturen met 1 led controller.

Vervolgens weer op de site van de verkoper gaan kijken en,toen kwam ik uit op de easy led control 1 plus en deze koste 58.10 euro,met deze controller kon ik "een" led aansturen,en volgens de verkoper kon ik er daarvan wel 2 gebruiken om de beide onafhangkelijke kanalen aan te sturen,dus uiteindelijk kwam ik uit op 116.20 euro.

Het enigste nadeel als dit zo mag heten is dat de beide led's nu onafhangkelijk worden aangestuurd maar dat vind ik geen probleem.

Ik heb met de beide controllers geen problemen ondervonden met de instellingen en e.e.a werkte dus al zeer snel,er zit wel een 2e programma op elke controller maar die instelling gebruik ik niet en staat dus bij beide op 00.00 uur.Deze 2e tijdsinstelling staat dus bij on op 00.00 en zo ook in de off stand.

Het loont dus de moeite om vooraf uit te zoeken welke controller van Aquatlantis we gaan gebruiken,waarschijnlijk dat de control 2 plus wel 2 led's aankan,maar dan wel van een lagere sterkte in Ampere als ik het goed vertaald.
Momenteel gebruik ik deze set-up ook. De eerste controller laat ik 1 uur eerder aangaan en 1 uur later uitgaan. Hierdoor simuleer je nog wat meer het licht dat langzaam aan en uit gaat. Wellicht help dit nog met je keuze =)
 
Jordy,mag ik dan er vanuitgaan dat je iets van een dimmer of controller gebruikt.
 
En,net je bericht nog eens gelezen,welke controller gebruik je als ik vragen mag.
 
hallo allemaal
Het lukt mij niet om de tijd schakelaar van aqualantis te laten werken.
Hij staat aan, stel de tijd in en als de klok voorbij de tijd van de schema gaat gebeurt er niets.
Heb meerdere dingen al geprobeerd, als ik het allemaal zou vertellen heb zou ik een a4tje vol schrijven.
Hebben jullie misschien ideeen?
Roep ze maar
Rivaal,

Is het nou gelukt bij je?

Wat ik gedaan hebt, had ook dit probleem, is de stekker naar je lamp eruit gehaald. Controller ingesteld tot aan het einde (volgens beschrijving en 100% licht).
Vervolgens de stekker naar je lamp weer in. Beide tijden hetzelf on1/off1 on2/off2.
Ik zal zeker gaan uitproberen of er twee setups gedraaid kunnen worden
 
Dit is al een heel oud topic hoor ;)
 
Zonet ook de tweede tijd ingesteld en dat werkt ook naar behoren.

Belangrijkste punt is de stekker van de lamp uit de controller te laten tijdens het instellen van de controller.
 
Dat klopt maar er zullen nieuwe ussers zijn die tegen deze zelfde probleem aan gaan lopen
Ja ik heb dus het zelfde probleem.
Ik heb wel de dimmer van aqualantis. Maar niet de lamp.
In het begin heeft die het gewoon altijd gedaan. Maar na een laatste wijziging. Springt die wel om 10:00 aan. (Ingestelde tijd) maar niet uit op de ingestelde tijd.
Ik las net dat je hem van de lamp moet uit trekken dan tijd instellen. En dan weer insteken.
Dat vandaag maar eens proberen anders weet ik het helemaal niet meer...
 
Ik heb de mijne altijd ingesteld met de stekkers erin maar goed je kan het eens proberen met de stekker eruit. Je kan ook via het menu de tijden doorlopen om te kijken of die wel nog op de juiste tijd staat ingesteld.
 
Stel eerst de huidige tijd in. Druk op set, dan plus knop voor de uren, druk op set dan plus knop voor minuten. Stel de aan tijd 1 in en de uit tijd 1. Optie om tijd 2 in te stellen. Dan optie om de lichtsterkte in te stellen van 0 tot 100. Stel eerst in op 100, dan gaat de lamp in 1 uur tijd van 0 tot 100 procent omhoog.

Ik heb het gesprek verder niet helemaal gelezen, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!
 
Ik heb de mijne altijd ingesteld met de stekkers erin maar goed je kan het eens proberen met de stekker eruit. Je kan ook via het menu de tijden doorlopen om te kijken of die wel nog op de juiste tijd staat ingesteld.
 
Ik heb ingesteld dat het licht om 10 aan gaat en om 22:00 uit. Als ik thuis van werk kom is het licht aan...maar het licht gaat niet om 22:00 uit.
mij heb alle manieren ivm tijd instellen hierboven uitgeprobeerd maar niets helpt. Het enige wat het nog kan zijn is dat hij pas om 22:00 begint met dimmen en dan om 23:00 pas helemaal uit is. Das het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Ik stel straks eens in dat het licht om 21:00 uit moet gaan. Dan zou die dan om 22:00 helemaal uit moeten zijn...
 
Ik heb ingesteld dat het licht om 10 aan gaat en om 22:00 uit. Als ik thuis van werk kom is het licht aan...maar het licht gaat niet om 22:00 uit.
mij heb alle manieren ivm tijd instellen hierboven uitgeprobeerd maar niets helpt. Het enige wat het nog kan zijn is dat hij pas om 22:00 begint met dimmen en dan om 23:00 pas helemaal uit is. Das het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Ik stel straks eens in dat het licht om 21:00 uit moet gaan. Dan zou die dan om 22:00 helemaal uit moeten zijn...
Je laat bij mij een belletje rinkelen.
Ik heb er 1 retour gebracht naar de lfs om die reden, en ook een retour naar een webshop.
Het bleek bij mijn Easy LED in elk geval het geval, dat de ingestelde eindtijd, de tijd is waarop het dimmen begint.
 
Het enige wat het nog kan zijn is dat hij pas om 22:00 begint met dimmen en dan om 23:00 pas helemaal uit is. Das het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Dan heb je dat wel via het menu zelf zo ingesteld want ik moet ook instellen of en hoelang ik wil dimmen.
 

Terug
Bovenaan