easy led aquatlantis

J

jsinasa

Guest
na wat bestuderen van alle LED opties, overweeg ik om de Easy Led van Aquatlantis aan te schaffen. De keuze voor deze is omdat dit volgens mij de meest makkelijke totaal oplossing is. Anders gezegd ik heb niet zoveel zin om alles uit te zoeken en te knutselen met losse adapters, led strips en snoertjes.

Ik heb een aquarium van 1m40, de 1.20 lengte van de lamp lijkt het best te passen. Maar ik twijfel of de 1.04 ook geschikt zou zijn. Deze is natuurlijk goedkoper, maar het nadeel van de 1.20 is ook dat ie 2 controllers nodig heeft. Ik twijfel omdat er verschillende ervaringen op internet staan. De 1 zegt dat ze verschrikkelijk veel licht geven, dan zou de 1.04 wel volstaan, de ander zegt dat ze nauwelijks de 2 bestaande TL's kunnen vervangen.

Kortom, mijn vragen: wie heeft ervaring om te kunnen zeggen of de 1.04 balk sterk genoeg is voor mijn 1.40 bak? En deel je mijn stelling dat dit uberhaubt een goede all-in-one oplossing is?
 
Die is niet echt geschikt voor zoetwater.
Maar tegen eind dit jaar zou er een oplossing komen hebben ze mij gezegd.
 
Kijk ff op kitelight.nl als je een mail stuurd met je wensen...krijg je daar een passende oplossing voor..plus een benodigheden lijstje en de prijzen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=V0dwuuQJy8g[/video]


Heb het zelf ook....is enorm simpel te installeren en te programmeren :)


Succes!
 
hoez is deze niet geschikt voor zoetwater @Warfedale?
 
Hoi jsinasa, heb je inmiddels een keuze gemaakt? Ik zit te twijfelen over de Easy Led van Aquatlantis, dus mocht je die hebben gekozen dan ben ik benieuwd naar je ervaringen.
 
Heb ik de winkel de nieuwe Aquatlantis aquariums gezien met de led ingebouwd en ook de balk los. Ik moet zeggen dat daar enorm veel licht vanaf komt en dat er ook in de balk een mix van kleuren word gebruikt. De verkoper vertelde mij dat 1 balk zeker 2 tl buizen vervangt en dat je in het begin ook eerst je lichttijd moet verkorten om de overgang beter te laten verlopen. Op dit moment zijn volgens mij bij zooplus de balken het goedkoopst (aanbieding).

Ik ben heel benieuwd wat je keuze gaat worden en ga dat zeker even volgen.
 
Dank voor je antwoord Eric.

Ik ben op zoek naar een nieuwe bak, wil daar dan meteen led in laten monteren. In de ene winkel vertelden ze dat Easy led niet paste in de Eheim Proxima (moeten twee T5's van 39 watt vervangen), om die reden werd als alternatief Lumlight geadviseerd. Overigens vertelden ze daar wel de Easy led technisch net iets beter te vinden.
Een tweede winkel waar ik een offerte heb aangevraagd, hebben ze de bak juist wel aangeboden met Easy led. Beetje verwarrend voor mij. Ik heb die laatste winkel een mail terug gestuurd of het gewoon wel kan met die led's van Aquatlantis. Maar ik denk dat het antwoord een weekje op zich zal laten wachten gezien de carnaval.
Overigens heeft Eheim zelf ook led, maar daar valt niets op te dimmen, geen zonsopkomst en -ondergang te simuleren.

Ik koppel mijn definitieve keuze zeker terug!
 
Hoi Eric,

Het is voor mij uiteindelijk led-verlichting van Lumlight geworden. Dat zat bij de voor mij meest voordelige offerte. Het wordt meteen in de kap gemonteerd door de leverancier. Ik laat je tot weten hoe dit bevalt. De bak wordt pas de 2e week van maart geleverd.

Groet Arko
 
Hoi Arko,

Ik ben erg benieuwd hoe de lumlight je bevalt.
Mag ik ook vragen wat de uiteindelijke kosten waren en welke kleuren je gekozen hebt?

Groeten Eric.
 
Ik heb de spullen nog niet binnen, laat tzt weten hoe het bevalt.

Dit is de specificatie van mijn offerte:
Voeding 10A
Adapterbox
Daglichtsimulator
Twee strips 67.5cm ww/cw/rgb
Totale prijs inclusief montage in kap 420 Euro.

Zal vast ergens op het internet goedkoper te vinden zijn, maar ik neem het inclusief bak, pomp etc in zijn geheel af. Stukje gemak en "gunfactor" voor de aquariumwinkel.

NB. ww=warm white, cw=cool white.
 
Ok bedankt, is dus een goede deal inclusief aquarium.
Ik hoor graag hoe het je bevalt en misschien dat je dan ook wat foto's kan laten zien hoe het in je bak gemonteerd is.
 
Ik hoop dat de spullen volgende week worden geleverd. Nadien zal ik zeker wat foto's aanleveren, maar dat kan ivm drukte op werk en gezin even op zich laten wachten.
 
Bij deze zoals eerder beloofd wat foto's Eric1414. Ze zijn wat aan de donkere kant maar, het gaat om het idee:

495536_0_82_arkokoppeling1.jpg


899994_0_82_arkokoppeling2.jpg


En hier een door het glas heen van onderaf met brandende leds:

854396_0_82_arkoled1.jpg


Voor mij is het netjes genoeg. Zoals je bij de laatste foto ziet, zijn de led-balken net wat korter dan de oorspronkelijke tl-balken. Dat heb ik opgelost door ze niet in het midden maar iets naar de zijkant te schuiven aan beide zijden.
De TC420 controller bevalt zeer goed, alle kleuren en de witte led's zijn apart aan te sturen. Aanrader! :thumbs:

797955_0_82_arkocontroller1.jpg
 
Ziet er goed uit Arko, mooi om te zien hoe ze in het armatuur zitten verwerkt.
Bedankt voor de foto's en de uitleg!
 
Terug
Bovenaan