Easy Led Universal vraag over Led controller

Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Bij de bak die ik kocht zaten twee Easy LED lampen 120cm en twee controllers voor zonsopkomst en ondergang.
Elke balk bestaat uit twee delen met ieder deel een eigen adapter: 24V 1,5A.
Je zou dus voor iedere balk twee controllers nodig hebben. Echter hebben ze een splitter waardoor je twee delen met één controller kan besturen. Je hebt dan wel een nieuwe adapter nodig van 24V 5A.
Dit heb ik al bij één balk draaien en werkt prima.
Vroeg me echter af of ik het niet nog mooier kan doen, alle vier de balken met één splitter 4/1 aansturen door 1 controller. Zat te denken aan een 24V 10A Power Supply Driver Adapter.
Ben totaal niet technisch, iemand die iets zinnigs kan zeggen of dit te doen is of dat ik de boel kan opblazen?
Het wattage komt overigens overeen.
 
Of dit haalbaar is weet ik niet direct, maar ben wel benieuwd naar het waarom dit nog mooier is......?

Het kunnen variëren met je verlichting van voor naar achter en van links naar rechts door de bak is toch juist heel gaaf.........?????? Maar zoveel mensen, zoveel gedachten zullen we maar zeggen
 
Nu sprong de ene kant uit door een schakelklok vandaar mijn idee alles tegelijk te laten besturen maar heb ook nagedacht over de mogelijkheden. Heb inmiddels een extra 24V5A adapter besteld. Wil voor iets eerder uit laten dimmen dan achter. Zie ik ook nog wat meer van de schuwe vissen.
 
Vroeg me echter af of ik het niet nog mooier kan doen, alle vier de balken met één splitter 4/1 aansturen door 1 controller. Zat te denken aan een 24V 10A Power Supply Driver Adapter.
Ben totaal niet technisch, iemand die iets zinnigs kan zeggen of dit te doen is of dat ik de boel kan opblazen?
Het wattage komt overigens overeen.


De controller kan max. 5A aansturen.
Dus kan niet.

Zie gegevensblad:
http://www.aquatlantis.nl/downloads/file110_nl.pdf
 
Nu sprong de ene kant uit door een schakelklok vandaar mijn idee alles tegelijk te laten besturen maar heb ook nagedacht over de mogelijkheden. Heb inmiddels een extra 24V5A adapter besteld. Wil voor iets eerder uit laten dimmen dan achter. Zie ik ook nog wat meer van de schuwe vissen.

Voordeel van 2 controllers.

Je kunt beide units apart bedienen.
Voorbeeld. Voorste unit aan om 11:00. Achterste aan om 12:00. Voorste uit om 21:00, achterste uit om 22:00.

Dan heb je een 2 uur durende opkomst van intensiteit en ook een ondergang van 2 uur.

Ik heb ook zoiets.
 
Terug
Bovenaan