" EASY LED vervangt T8 en T5 ?? "

W

WillemRM

Guest
hallo allen,

Omdat mijn T8's aan vervanging toe waren (2 x 36 W Dennerle Tropac Special plant) en aquariumzaken in de buurt nog nauwelijks T8 lampen in voorraad hebben, liet ik me verleiden tot aankoop van een Easy Led lamp, die je dus in ��n van de houders van de T8 kunt hangen.

Zo staat het ook aangeprezen op de doos: "ter vervanging van 2 x T8".
Ze werden verkocht in verschillende maten, maar enkel witte lampen. Ik dacht dus dat die konden bijgeregeld worden of je helderder of warmer wit wou.

Wat er niet bijstaat is dat

1. je de kleur niet kunt regelen naar een warmer wit, waardoor eigenlijk maar ��n soort T8 lamp vervangen kan worden, en dat is zeker niet de Tropac Special Plant.

2. De Led balk in feite een aaneenkoppeling van 2 balken is met elk afzonderlijk een electrisch snoer die dus een afzonderlijke controller nodig hebben om gedimmed te worden. Nogal absurd.

3. Of je die dubbele Led balk achteraan of vooraan hangt, het lijkt naar niets. Je zou dus 2 van die LED balken moeten hangen op halve lichtsterkte (= 2 x 240 euro en vier! electrische snoeren)

Ik heb dat ding snel teruggebracht en 6 dennerle T8 besteld omdat ik dacht dat er momenteel geen ander alternatief was. De verkopers wisten ook van niets en deden alsof wat ik verwachtte nog enkele jaren kon duren.

Ik vernam via internet dat er wel degelijk alternatieven zijn: warm wit en RGB, met slechts ��n snoer en controller. Ik heb dan een Aqua Style Led besteld met 2x warm wit en RGB, op maat gemaakt van mijn kleinere bak. Het ziet er goed uit , ik zal wel de T8 houder volledig moeten verwijderen uit het deksel (Aquatlantic 104 cm bak) om de LED balk in het midden te hangen.

Weet er iemand hoe je dat hard PVC van die houder kunt losmaken of doorzagen? Zou daar nog aluminium onder zitten?
 
welke bak heb je dan?
Die kunststoffen lichtbak zit geen aluminium in bij Juwel.
 
Dag Bertus;

Het is een AquaAtlantis 104. Ondertussen heeft AquaAtlantis afneembare deksels en een afzonderlijke TL houder op haar bakken, maar die van mij heeft nog een geintegreerde kap met twee vaste deksel en houder. Die houder zit dus vast gelijmd of gegoten tegen het middengedeelte van de volledige kap.
 
Terug
Bovenaan