Wat is er nieuw

Easy life filtermedium of aquamaker

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
hallo

Ik geraak er maar niet aan uit wat nu het verschil is tussen easy life filtermedium en Aquamaker?

Volgens mijn info zijn dat beiden waterverbeteraars. Maar de welke is het beste?

Ik woon in Belgie en aangezien er op sommige plaatsen chloor wordt gebruikt, gebruik ik een waterverbeteraar. Easy life filtermedium gebruik ik bij elke waterwissel (wekelijks 50%). Maar wat is het verschil met easylife aquamaker?

Groetjes
 
Zoek eens op Seachem Prime, Aquamaker laat me door de eigenschappen/werkzaamheid daar erg aan denken.
En als we er hier niet uit komen kun je nog altijd Easy
Life mailen, ik ken ze als erg behulpzaam.

Lees de eerste regels hier eens 😉 https://www.seachem.com/prime.php

Prime lijkt duur maar je hebt er maar heel weinig van nodig

Er zijn wel meer producten die Easy Life onder eigen merknaam uit brengt, bv de Easy breeding box.
 
Paar emmers water klaarzetten, met zuurstof steentje, om te beluchten.
 
Als het puur om het neutraliseren van evt chloor is. Dan zou ik alleen maar een Aquatan of Aquasafe gebruiken.
Dit neutraliseerd alleen chloor en metalen. En laat de rest met rust.

De Prime en Aquamaker lijken hetzelfde. Wat hierin niet handig is, is dat ze ook extra neven werkingen hebben. Het binden van ammonium nitriet en nitraat is in een gezonde bak niet nodig. En zeker niet in een plantenbak.
Daarnaast is het een chemisch goedje. Ik vermoed dat de werking berust op natrium thiosulfaat.

Easylife filtermedium is een meer natuurlijk product op basis van zeolieten. Deze bind ook chloor en ammonia.
Zelf heb ik dit altijd voor noodgevallen in huis. Stroomstoring oid.
 
Daarnaast is het een chemisch goedje. Ik vermoed dat de werking berust op natrium thiosulfaat.

Ik heb ooit een flesje omgestoten en er gauw een handdoek overheen gegooid. Ben verder gegaan met de bak heb de handdoek aan de lucht laten drogen. Lichtblauwe handdoek werd nog lichter blauw, helemaal gebleekt, waar hij nat was geweest met Prime.
 
Biljoenblik

Als ik het goed begrijp dan ben ik goed met easy life filtermedium om mijn water voor te bereiden?

Bedankt voor de info allemaal.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan