easy time controller onvindbaar na instellen wachtwoord.

S

Suzarno-34

Guest
Ik heb ledverlichting en de controller van kitelight en was daar erg tevreden mee. 1 minpuntje was dat iedereen kon de kitelight controller zien als internetverbinding en waar iedereen zich ook mee kon verbinden. Verder dan verbinden kwam je niet maar ik vond dat een onveilig idee.
Nu is het mij "gelukt" om een wachtwoord en gebruikersnaam erop te zetten maar vervolgens zie ik heel mijn controller niet meer.
Via de bijgeleverde software is de controller niet meer te vinden.

Wie heeft hier ervaring mee of tips waardoor ik ook mijn licht weer kan aanpassen van mijn aquarium.

Mvg Suzanne
 
ik heb er niet veel verstand van, maar het beste is om hem een eigen poort te geven in je router (softwarematig dus). Heb dit ooit gedaan met een draadloze camera, dus zal ongeveer het zelfde werken
 
En hoe moet ik dat doen? Daar heb ik niet zoveel verstand van.
 
Heb je de controller al een gerest, met het kleine knopje op de time control zelf?
 
caddyladdy zei:
alles binnen je netwerk wat je van buitenaf wil kunnen benaderen is een eigen poort nodig die je wachtwoord beveiligd. Is mij door een redelijk expert verzekert. Hier een linkie als voor cameras http://electronica.infonu.nl/diversen/1 ... appen.html
Is totaal niet nodig met de Time controller. Het enige wat je kan is verbinden en meer niet, je komt nergens zonder de software. Het apparaat kan ook niks zelf op jou eigen netwerk. De time controller benader je ook niet van buiten je netwerk, maar enkel binnen je netwerk.

Voor een IP-camera is het verhaal wel anders, daar je die zelf ook graag van buitenaf wil kunnen benaderen. :)
 
Crash zei:
caddyladdy zei:
alles binnen je netwerk wat je van buitenaf wil kunnen benaderen is een eigen poort nodig die je wachtwoord beveiligd. Is mij door een redelijk expert verzekert. Hier een linkie als voor cameras http://electronica.infonu.nl/diversen/1 ... appen.html
Is totaal niet nodig met de Time controller. Het enige wat je kan is verbinden en meer niet, je komt nergens zonder de software. Het apparaat kan ook niks zelf op jou eigen netwerk. De time controller benader je ook niet van buiten je netwerk, maar enkel binnen je netwerk.

Voor een IP-camera is het verhaal wel anders, daar je die zelf ook graag van buitenaf wil kunnen benaderen. :)

ik begrijp dat ze een wifi controller heeft en dat er van buitenaf mensen kunnen verbinden, dat ze niets kunnen ok, maar ze komen binnen je netwerk, ik zou het niet willen. De link voor de camera is ook bedoelt als zijnde "hoe te poort forwarden" Ik zeg, better safe then sorry
 
Suzarno-34 zei:
Ik heb ledverlichting en de controller van kitelight
Dat is dus dit apparaatje om je LED verlichting aan te laten sturen;
WiFi%20GOLD%20klein%20ADVERTISEMENT.jpg


Dit kan niks anders dan LED aansturen, echter om deze in te stellen maak je een verbinding met WiFi. Echter heeft deze een eigen verbinding, buiten je eigen netwerk. ;)

Logisch dat mensen die langslopen, deze verbinding kunnen zien, maar ze kunnen er totaal niets mee. De vraag ging daar ook niet over, de vraagsteller ziet het hele apparaat niet meer tussen de WiFi verbindingen.

Heb zelf twee van deze in huis en heb er ook geen wachtwoord op zitten. Het apparaat is niet eens in mijn router te vinden.
 
Suzarno-34 zei:
1 minpuntje was dat iedereen kon de kitelight controller zien als internetverbinding en waar iedereen zich ook mee kon verbinden. Verder dan verbinden kwam je niet maar ik vond dat een onveilig idee.

hier baseerde ik mijn antwoord op. maargoed als het niet nodig, is het niet nodig...toch :sorry:
 
Klopt wat de vraagsteller aangeeft, het heeft immers een WiFi verbinding, dus apparaten zien dat. WiFi hoeft niet altijd ook direct een internet verbinding te zijn. ;)
 
@ Crash, ik heb inderdaad dat systeem van kitelight.

Maar niemand weet hoe ik de controller weer kan vinden en gebruiken?
Ik heb de controller ook al gereset maar ook dat hielp niet.
 
Kitelight even bellen of mailen, ze zijn erg behulpzaam. :)
 
bij mij moet ik de internetkabel uit de pc trekken dan ziet ie de controller wel
 
Heeft er toevallig iemand nieuwe firmware voor de wifi controller. Ik heb deze per ongeluk gewist door op meerdere knoppen tegelijk te drukken. Ik heb een bestand gekregen bij iemand van Kitelight maar dat doet niks. Het moet een .bin bestand zijn maar dit bestand heeft geen extensie. Dus ik ben bang dat die niet geladen wordt. Ik heb al meerdere wegen bewandeld, zelfs met de leverancier, maar daar komt ook geen antwoord vandaan. Ik weet wel hoe ik in het apparaat kan komen maar daar word je als leek ook niks wijzer van. Voor de geinteresseerde wil ik dat wel doorgeven.
 
ik zou gewoon het bestand proberen dat kitelight je heeft gestuurd. Werkt het niet, bel ze dan even.
 
Ik heb daar contact mee gehad en de techneut die het bestand naar mij opgestuurd had, bestempelde mij als knoppendrukker die het apparaat gesloopt had. De controller was een week oud maar kreeg dus mooi geen nieuwe omdat het mijn eigen schuld was dat ik op teveel knoppen gedrukt had. Dus zo klantvriendelijk zijn ze ook niet. Helaas. Maar ik geef niet op en wacht mijn kans wel af. Uiteindelijk zal er wel eens iemand de fout ingaan en hopelijk zijn ervaringen delen met anderen. Ik ben nu al zo ver dat ik gewoon in het wifi module kan kijken en instellingen kan veranderen. hopelijk komt er ook nog eens een update op de firmware.
 
Kan je ook niet de extensie toevoegen aan het bestand wat je ontvangen hebt?

Aanklikken rechtermuis knop, wijzig naam? En dan .bin erachter zetten?
 
Hoi Fozzy, helaas werkt dat niet. Dat had ik al geprobeerd. Het is een mooi product maar heeft nog z'n beperkingen qua hard en software. Je kan merken dat het een vrij nieuw product is want er is op dit moment weing info bekend. En ze zijn nog niet zo scheutig met het geven van specifieke gegevens. Ik heb uit coulance een nieuw controller kunnen kopen met korting. Ik had er al een dus nu heb ik twee werkende en eentje om te experimenteren. Het is een kwestie van tijd om de juiste info te bemachtigen.
 
Terug
Bovenaan