Easyled Universal 2.0 + TC420


Lid geworden
8 april 2021
Berichten
13
Leeftijd
47
Hallo daar,

Stomme vraag misschien, maar ik zie overal op het grote boze internet dat de easyled universal 2.0 led 2 separate kanalen / channels heeft, die ik zou moeten kunnen besturen via een TC420.
Er komen 2 stekkers uit de easyled, dus ik zou ze in theorie apart moeten kunnen aansturen.
Echter, nu is mijn stomme vraag, wat houdt welk kanaal in? Voor zover ik tot nu toe gelezen heb, is een ervan het witte kanaal, en de andere de kleuren / warm wit?
En welk kanaal hoort dan bij welke stekker? Neem aan de "witte" de zwarte stekker, en de rgb / kleuren de rode stekker?

Wat is uberhaupt de beste instelling voor een bak met redelijk veel planten, om hem dan zo in te stellen dat mijn bak niet gelijk vol alg zit?
Visbestand tot op heden :

12 black mollys
5 hockeysticks
5 neontetras

Alvast bedankt, wat ik ben me suf aan het zoeken!

Groet,

Rolf
 
@Fozzy had het volgens mij een tc420 aan z’n Easy led hangen
 
Hallo daar,

Stomme vraag misschien, maar ik zie overal op het grote boze internet dat de easyled universal 2.0 led 2 separate kanalen / channels heeft, die ik zou moeten kunnen besturen via een TC420.
Er komen 2 stekkers uit de easyled, dus ik zou ze in theorie apart moeten kunnen aansturen.
Echter, nu is mijn stomme vraag, wat houdt welk kanaal in? Voor zover ik tot nu toe gelezen heb, is een ervan het witte kanaal, en de andere de kleuren / warm wit?
En welk kanaal hoort dan bij welke stekker? Neem aan de "witte" de zwarte stekker, en de rgb / kleuren de rode stekker?

Wat is uberhaupt de beste instelling voor een bak met redelijk veel planten, om hem dan zo in te stellen dat mijn bak niet gelijk vol alg zit?
Visbestand tot op heden :

12 black mollys
5 hockeysticks
5 neontetras

Alvast bedankt, wat ik ben me suf aan het zoeken!

Groet,

Rolf
De beste instelling voor je licht is zodanig dat de intensiteit gedurende minimaal 8 uur is afgesteld op de licht vraag van je planten. Wanneer planten de juiste hoeveelheid licht krijgen gaan ze groeien. Tijdens die groei wordt er gevraagd om bemesting, waaronder ook bodembemesting en CO2. Je lichtinstelling is dus in de eerste plaats een vast gegeven waarvan alles is afgeleid. De gouden driehoek, hieronder zet het licht dan ook in de top, al het andere heeft een correlatie met die top. Wil je dus zorgen dat je geen algen krijgt zorg dan eerst dat je licht is afgestemd op je plantenvraag!
gouden_driehoek-600x600.jpg
 
Dat is inderdaad mogelijk en ik heb dat op een Lumines controller ook maar hoe of wat weet ik niet meer en destijds heeft @biljoenblik mij geholpen met de juiste aansluiting.
Ik kan nu de 2 gelige leds apart bedienen los van de rood/wit/blauwe in het midden.
 
Ik heb het ‘oude type’ van Aquatlantis in mn Fusion hangen, 1 kabel per balk, 4 stuks van 39 Watt elk.
Volgens mij kan het inderdaad alleen met de nieuwere. Toen ik de Fusion kocht was dat nog maar net veranderd als ik het goed heb.
 

Terug
Bovenaan