Wat is er nieuw

Easystart en filtermedium

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdtheGREAT
  • Startdatum Startdatum
E

EdtheGREAT

Guest
Goede avond mensen,

Het is mij niet duidelijk wanneer ik easystart en filtermedium moet toevoegen. Wat betreft easy start weet ik dat het dag 1, 7, 14 moet. Maar moet dit ook bij verversen van een deel van het water worden toegevoegd?En Dan alleen toevoegen voor het deel wat je hebt ververst ?
En hoe zit dat met filtermedium. Moet dat ook iedere keer bij water verversen? En dan weer alleen voor het deel wat ik heb ververst?

BVD

Edsel

Het moet niet maar het kan,sommige mensen zweren erbij maar zelf vind ik het zonde van het geld en heeft het geen toegevoegde waarde.
Sterker nog,zie juist regelmatig topics van mensen die zulke middeltjes gebruiken bij het opstarten en problemen hebben met troebel water bv.

Easy start heb ik gebruikt volgens de aangegeven voorschriften en het flesje van 250ml volledig opgebruikt en super tevreden over.
Filtermedium gebruik ik als ik een grote waterwissel doe en dan is het water troebel ja dat klopt maar de volgende dag is de eerste dag van kristal helder water.

bedankt

Easy start heb ik gebruikt volgens de aangegeven voorschriften en het flesje van 250ml volledig opgebruikt en super tevreden over.
Filtermedium gebruik ik als ik een grote waterwissel doe en dan is het water troebel ja dat klopt maar de volgende dag is de eerste dag van kristal helder water.
Wat is de reden dat je VFM gebruikt?

Ik gebruik het ook niet hoor. Bij de opstart een beetje geduld en dan krijg je ook een goed resultaat.

Wat is de reden dat je VFM gebruikt?
Easy-life Vloeibaar Filtermedium 500 ML schrijf ook een recensie...
EASY-LIVE VLOEIBAAR FILTERMEDIUM 500ML

(Easy-Life vfm) behoort tot een totaal nieuwe produktgeneratie in de vivaristiek. Het is voor zoveel zaken inzetbaar, dat een bepaalde benaming het produkt nooit geheel beschrijven kan.

is 100% natuurlijk & veilig
bevat geen chemicaliën, bakteriën of andere organische toevoegingen
is krachtig werkzaam in zoet- en zeewateraquaria, vijvers en paludaria
lost vele problemen op : zowel vaak voorkomende als bepaalde zeldzame problemen
geeft een zeer veelzijdige bescherming
vertoont tientallen krachtige werkingen in zoet- en zeewater

Voorbeelden Easy-Life vfm werkingen in zoet- en zeewatersystemen : betere en stabiele waterkwaliteit, versnelt het opstarten van nieuwe aquaria, verwijdert chemicaliën, medicijnresten, chloor, ammonium, zware metalen en vele andere contaminanten, betere plantengroei, jonge vissen groeien sneller, koralen groeien beter, voorkomt algenvorming, ontstresst effectief vissen en lagere dieren, neutraliseert schadelijke bacteriën, kweekbevordering, en nog veel meer.

Met Easy-Life vfm wordt veel leed en sterfte vermeden bij zoet- en zeewaterdieren gedurende transport en quarantaine, na een medicijnbehandeling, bij verwondingen en bacteriele infecties, bij kalamiteiten zoals stroomuitval, enzovoort. De mortaliteit van vissen en lagere dieren wordt ermee sterk gereduceerd.

Dit alles met een totaal natuurprodukt waarmee geen chemicaliën, bacteriën of andere organische toevoegingen in het water worden gebracht. In Easy-Life vloeibaar filtermedium zijn meer dan 30 werkingen versmolten, zonder enige negatieve bijwerkingen te veroorzaken. Gebruik het menu aan de rechterzijde voor alle informatie omtrent dit unieke produkt.

Ja persoonlijk vindt ik het altijd prachtige verhalen wat de producenten erop zetten maar ja........😉. Het bevordert de opstart maar bevat geen bacteriën. Hoe kan het dan de opstart bevorderen? Misschien ben ik te sceptisch maar ja iedereen is vrij om het wel of niet te gebruiken natuurlijk.

Ik dacht dat dat moest. hebben ze mij bij de dierenwinkel aangesmeerd.
Het zou vele functies hebben, een ervan is kraanwater geschikt maken voor vissen. Ik zie dat je in Nederland woont en ons kraanwater is zo goed dat je het om die reden weg zou kunnen laten.

Er is niets op tegen om het te gebruiken maar zonder gaat ook heel prima.

Edit: als je het gebruikt, gebruik het dan voor het deel water dat je ververst. Meer mag ook, overdosering kan geen kwaad, maar dat is onnodig duur.

ok, bedankt

Dat ga ik zo maar eens even bezoeken dan

Zelf gebruik ik op dit moment geen water toebereider.

Maar ik vind het bij opstart of renovatie wel erg nuttig.

Waarom. Omdat drinkwater geen natuurlijk water meer is. Te schraal en hard.
Dasrom dat ik dit dan toevoeg.

Als de bak eenmaal draait. Heeft de bak al genoeg van die stoffen en het kleine deel vers kraanwater wordt dan wel gecompenseerd.

Er zal vast en zeker wel een nuttige werking aan zitten maar de fabrikant doet net of het een wondermiddel is met de gegeven opsomming . Maar goed ze willen natuurlijk ook wat verdienen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan