Wat is er nieuw

EC C65 meter Milwaukee, en nu?

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
60
Hallo ik heb met een prijsvraag bovenstaande EC-meter gewonnen. Ik begrijp alleen niet zo goed wanneer ik een waterwissel moet doen. Waarden van al mijn bakken liggen rond de 800. Heb een week geleden een waterwissel gedaan. Water uit de kraan zit op 732. Ik gebruik geen osmose en in 1 bak een ph verlagende bodem, in een andere co2 systeem. De rest 'gewoon'. Wie kan me uitleggen wat 'goed' is en bij welke waarden ik moeten waterwisselen (of de testkoffer erbij moet pakken).

Ik denk niet dat een EC meter voor jouw heel veel toevoegt.

Bij osmose is het een handige meter om te bepalen of je voldoende mineralen hebt toegevoegd of leidingwater bijgemengd voor jouw aquarium/visbestand. Maar als je puur kraanwater gebruikt heb je daar geen controle over.

Bij automatische dosering van plantenvoeding kun je controleren of dat naar behoren werkt. Door plantenvoeding stijgt de EC en als dat opeens niet meer gebeurt of juist sneller dan normaal kan het zijn dat het doseerapparaat een probleem heeft.

Het is vooral leuk voor mensen die zelf graag met hun watersamenstelling prutsen.

Bij osmose is het een handige meter om te bepalen of je voldoende mineralen hebt toegevoegd of leidingwater bijgemengd voor jouw aquarium/visbestand. Maar als je puur kraanwater gebruikt heb je daar geen controle over.

Bij automatische dosering van plantenvoeding kun je controleren of dat naar behoren werkt. Door plantenvoeding stijgt de EC en als dat opeens niet meer gebeurt of juist sneller dan normaal kan het zijn dat het doseerapparaat een probleem heeft.

Het is vooral leuk voor mensen die zelf graag met hun watersamenstelling prutsen.
Beetje kort door de bocht, vrijwel alle garnalenkwekers die caredina's kweken gebruiken zo'n meter, weet jij dan wat het bestand is van de topicstarter?

Beetje kort door de bocht, vrijwel alle garnalenkwekers die caredina's kweken gebruiken zo'n meter, weet jij dan wat het bestand is van de topicstarter?
vrijwel alle garnalenkwekers van caridina soorten gebruiken osmose omdat ze een specifieke GH en KH nastreven. Met een EC van rond de 800 is dat duidelijk niet het geval.

Ec is de meetwaarde vh totaal aan opgeloste stoffen in het water vaak ook aangeduid in microsiemens
16634348877082083601827.jpg
1663434933032228473093.jpg
16634349585631175844252.jpg
1663434983751162789881.jpg
het is gewoon een heel leuk meetapparaatje in je handen, je kunt er ook de cola of de koffie mee meten.

vrijwel alle garnalenkwekers van caridina soorten gebruiken osmose omdat ze een specifieke GH en KH nastreven. Met een EC van rond de 800 is dat duidelijk niet het geval.
Ziet en lees me laatste foto,, kan ik niets aan veranderen, de stelling lijkt me wel juist.

Maar misschien wil de topicstarter juist wel die ec veranderen omdat dieren dood gaan? je weet helemaal niks van de topicstarter en de reden om een ec-pen te gaan gebruiken

Maar misschien wil de topicstarter juist wel die ec veranderen omdat dieren dood gaan? je weet helemaal niks van de topicstarter en de reden om een ec-pen te gaan gebruiken
Jo die pen komt uit een prijsvraag, er gaan geen dieren dood, jij bent onnodig dramatisch hier bezig nicolien😁😂

Wat @Edwin68 zegt, volgende keer ff lezen voordat je wat uit begint te kramen 😉

Maarja, het meten vd ec is wel interessant ook in een gemiddeld aquarium want dan kun je enigzins zien wat de planten qua overdosering van meststoffen verdragen kunnen.

Dan heb ik een bijna nieuwe ec meter in de aanbieding 😅

Maarja, het meten vd ec is wel interessant ook in een gemiddeld aquarium want dan kun je enigzins zien wat de planten qua overdosering van meststoffen verdragen kunnen.
Is een “nice to know” parameter in een “normaal” aquarium.
Zolang je niet je eigen water remineraliseert vanaf demi water of een methode als walstad volgt voegt het weinig toe

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan