Wat is er nieuw

echinodorus bleheri poten

• Onderwerp starter Onderwerp starter rattrap123
  • Startdatum Startdatum
R

rattrap123

Guest
Hoi,

Vandaag heb ik een echinodorus bleheri gehaald. Bij het poten viel het me echter op dat er in de pot eigenlijk vier planten staan. Een grote een middel en twee kleine. Nou vroeg ik me af of het de bedoeling was om na verwijdering van de Rockwool en pot deze planten toch als zijnde een plant te poten of dat ik ze echt afzonderlijk hoor te poten. En wat de gevolgen/voordelen van beide zijn. Ik kan me namelijk voorstellen dat als elke plant wat meer ruimte heeft dat ze meer licht kunnen vangen en daardoor sneller/beter groeien. Nou hebben ze als bos alsnog flink wat licht.
2014-12-27_18.50.42.jpg
[/img]

Dit komt zeer vaak voor,
aan jou de keuze om ze allemaal bij elkaar te plaatsen en een grote bos krijgen of ze afzonderlijk te plaatsen en later 4 planten hebben.

Ik denk dat de kweker dit doet om de plant er iets aantrekkelijker uit te laten zien, lekker vol.

Doe er wel een kleibolletje bij met ijzer.
Hebben moerasplanten graag.

Als je ze wat ruimte geeft,worden ze groter.

Het klopt inderdaad dat veel planten in bosjes geleverd worden. Deze spreid ik meestal ook uit om zo meer individuele planten te hebben. Echter werden alle echinodorussen die ik gekocht heb altijd per individu verkocht. Vandaar dat ik me af vroeg of er een goede reden was dat ze nu ineens met meerdere in een pot stonden naast dat het zo een grotere plant lijkt. Kleibolletje zit er inderdaad onder. Ik heb ze nu net iets uit elkaar staan zodat ze uiteindelijk een nog grotere bos gaan vormen.

Bedankt voor de tips! Gaat ook mooi snel hier op het forum.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan