Wat is er nieuw

Echinodorus Bleheri, voedingstekort?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Support4u
  • Startdatum Startdatum
S

Support4u

Guest
j4q-BUoykGQ4lMmWYvGPnGb2-Pa4TWKe.jpeg

Wie kan mij aan de hand van de foto's met zekerheid zeggen, wat er mis is/ontbreekt kwa voeding van mijn Echinodorus Bleheri's.

Ik heb een aquasoil bodem, wat in feite klei is.
Heb ook tabletten bij de wortels van de Echinodorus Bleheri's gestopt. (maandje of 2 terug)

Kwa plantenvoeding dien ik Profito toe, meer dan de aanbevolen hoeveelheid, aangezien mijn planten bezetting best veel is, zoals u dus kunt zien aan de foto's.

Echter merk ik alleen "tekorten" bij oude bladeren.
Heb gegoogled naar voedingstekorten, de diverse tabellen bekeken. Maar ik kan mijn situatie er niet uit pikken.

Het lijkt in mijn ogen, op kleine transparant wordende plekjes.
Ik zien geen verbruining of vergeling.

Er is vast een expert hier die mij kan vertellen, wat er aan de hand is, en mij advies kan geven.

Het vooraanzicht van de Echinodorus Bleheri's, Alle nieuwe bladeren zijn mooi van kleur en vertonen naar mijn weten geen voedingstekorten. Alles lijkt gezond. (vooral de Hygrophila 'Siamensis' (rechts) is echt mooi en gezond groen)

Gewoon een leuke foto tussendoor voor de liefhebbers, "Keizer" (naam van onze Betta) die even kwam poseren.

Het vooraanzicht van mijn 60x30x30 aquarium. Opzich niks op aan te merken lijkt me.

Bakje staat er verder mooi voor hoor en keizer is een mooie vis.

Thanks John!
Maar ik wil weten hoe ik die Echinodorus Bleheri's nog wat mooier krijg 😉

Begrijp ik hoor. Ik kan ook die plekjes niet verklaren en zie het in de lijsten die jij noemt ook niet voorkomen.
Zijn vast wel kenners met meer ervaring die dit verschijnsel kennen.

Wellicht iets te maken met groeisnelheid? afzetten van oude bladeren?
Ik wacht rustig een expert advies af 🙂

Zitten de "plekken" voornamelijk op de bladeren, welke vlak bij het wateroppervlakte zijn? Ik had het ook bij deze plant en heb me laten vertellen, dat het door het felle licht kan komen. De jonge bladeren waren ook mooi en gezond bij mij.

HA Crash, Klopt, voornamelijk het water oppervlak. Sommige bladeren zijn al flink groter/langer dan 30 cm (wat het aquarium in de hoogte is) Sommige bladeren hebben plekjes die lichtjes boven het water uitreizen, waardoor verdroging optreed.

Heb de verlichting al wat minder gezet 2 dagen terug.
Maar als dit het probleem is.. vraag ik me af of de aangetaste bladeren zullen herstellen?!

Andere idee�n zijn nogsteeds welkom!

Nee aangetaste bladeren herstellen niet. Als ze erg lelijk worden kan je ze er tussenuit knippen en dan wordt de ruimte wel weer gevuld met nieuwe blaadjes.

Als het aan de verlichting ligt.. Had niet verwacht dat led verlichting zo sterk was dan 😛
Verklaard dan wel waarom mijn Limnobium laevigatum compleet verdwenen is.

Een week terug zat de hele bak vol, maar met een hoop verbrande blaadjes.
Nu een week later is alles weg.
Alleen eendenkroos nog over..

Kleurt eendenkroos niet rood onder sterk licht? of ben ik in de war met ander kroos?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan