Wat is er nieuw

Echinodorus Tanzende Feuerwehr

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
62
Misschien de W.A.P. even een mailtje sturen, http://waterplanten.org/nl/
Anders heb ik denk ik denk ik nog wel een mail van een van de leden daar.
Dat heb ik ook overwogen Ton
Maar dacht eerst hier eens een visje uitwerpen mischien heeft iemand het plantje of van gehoord :juggle:
Niet geschoten is altijd mis toch 😀😀

Helaas kom ik niet verder hier mee wordt slechts op 1 site genoemd en die is nog in het Duits ook
En aangezien ik dat niet zo machtig ben verder als Swiebels tasse koffie mit sanne en warsteiner kom ik niet 😀

Je zou zeggen als de eigenschappen die aan het plantje wordt toegeschreven klopt is het wel de moeite waard om het plantje te vermeerderen
Maar tot nog toe daarover niets kunnen terug vinden
hopen dat de w.a.p nog reageert

Kreeg net een reactie w.a.p. die ik jullie niet wil onthouden
Beste JB,
Bedankt voor u bericht en eventuele interesse in onze groep.
Met veel interesse heb ik het betreffende artikel gelezen op de site van Ciliata.
En na een korte vergelijking heb ik ontdekt dat het verhaal ook geplaatst is in
onze WAP krant nr 139 van april 2005.
Helaas heb ik verder geen vervolg van het verhaal terug kunnen vinden in
onze gegevens en eventuele andere berichtgeving over deze specifieke planten.
Het is wel zo dat het vrij normaal is om een kweekvorm op deze manier van een
extra aanduiding te voorzien en zo wat extra aandacht te geven.
Mocht u op zoek zijn naar een vervanger dan kunt denken aan de E. ' Red flame '
https://www.aquarium-planten.com/shop/5/echinodorus-zwaardplanten/15/echinodorus-red-flame/144

Ben benieuwd of de vervanger de zelfde eigenschappen heeft als de eerder genoemde Echinodorus Tanzende Feuerwehr
Aangezien ik toch wat nieuwe planten wil hebben gaat deze ook op de lijst

Ik weet vrij zeker dat de rad flame niet dezelfde interessante wrrking heeft als de Tanzende Feuerwehr, ik heb mijne namelijk weg kunnen gooien nadat d ehele bak vol met blauwalg zat na een weekje vakantie afgelopen zomer😳

Het is wel een hele mooie plant, en weer eens iets anders ook.

Ik weet vrij zeker dat de rad flame niet dezelfde interessante wrrking heeft als de Tanzende Feuerwehr, ik heb mijne namelijk weg kunnen gooien nadat d ehele bak vol met blauwalg zat na een weekje vakantie afgelopen zomer😳

Het is wel een hele mooie plant, en weer eens iets anders ook.
Das zonde zeg van je bak
Ben er ook nog niet achter duik er nog eens dieper in eens kijken waar de genoemde eigenschappen nu vandaan komen en of de red flame tot de zelfde soort behoort als de Tanzende Feuerwehr zag dat twee soorten Echinodorus waren van verschillende familiestammen dus

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan