Wat is er nieuw

echinodorus vesuvius

Animali

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2019
Leeftijd
25
Hoi,

Ik heb net mijn aquarium beplant,

nu heb ik even een vraagje over echinodorus Vesuvius.
In mijn plantje zitten uitlopers met knoppen denk ik. Wat als de er bloemtjes komen? Heb ik dan mijn hele aquarium vol met zaadjes van die plant? Moet ik de bolletjes wegknippen?

Volgens mij kun je wel kleine jonge plantjes krijgen bij de Echino maar van zaadjes heb ik nog nooit gehoord. Heb je wellicht een foto?

Dit zijn de bolletjes

image.jpg

Dat lijken me bloemetjes toe en heb dit nog nooit gezien. Het zal wat energie van de plant gaan kosten maar als je ze mooi vindt kun je ze laten zitten lijkt mij zo toe.

Ik heb hem van 123 aquariumplant. Ik dacht dat hij anders zou krullen, maar dit is ook leuk.

evesuviusphoto300c_000.jpg
Zo stond hij op internet, en zo krijg je hem
evesuvius300c2_000.jpg
Voor mij niet echt een probleem want zo ik hij ook leuk, maar ik had hem anders verwacht

Ik weet niet of hij dat overleeft, ik heb niet veel ervaring met planten opsturen, en hij is bij mij gister net met de post gekomen😉

Geen probleem, dan kom ik 'm vast nog wel een keer ergens tegen 😉 Mocht je van gedachten veranderen, ontvang ik graag een PB van je 😀

De Echi zit vol bloemknoppen, maar uiteindelijk zal blijken dat het merendeel NIET gaat bloeien en zich ongeslachtelijk omvormt tot jonge plantjes. Die laat je gewoon zitten totdat ze 2 bladparen hebben en een aantal (witte) worteltjes. Daarna afknippen ( met een stukje van de "bloemstengel" en dan pas in de bodem poten. Deze manier van voortplanten is voor Echi's heel normaal.

Dus ik heb mijn aquarium er straks niet vol mee?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan