Wat is er nieuw

Echinodorussen

pukky83

Well-known member
Lid geworden
4 september 2012
Hoi ik heb n aquarium van 160cm daarin zitten onder anderen:

Anubiassen
Cryptocoryne
Vallisneria ( die niet groeien)
Belgisch groen
Echinodorus grote soort

Nu lijkt mijn echinodorussen opgegeten te worden.
Maar de andere planten niet. Heb bij beide echinodorussen voedselcapsules in de bodem zitten en voldoende verlichting verder voeg ik vloeibare co2 toe.

Mijn vissen zijn:
4 diamandgoerami
20 kardinaal tetras
2 apisogramma ramerzi blue electronic
1 l nummer
2 ancistrussen
2 siamesealgeneters
7 amano garnalen

Ik denk zelf dat de ancistrussen de boos doenders zijn. Maar zouden t ook de amano garnalen, l nummer of de siamesealgeneters kunnen zijn?

Bijlagen

• 20200302_161205.jpg
    20200302_161205.jpg
    61 KB · Weergaven: 137
Ik zegL je ancistrussen zijn de schuldigen (staan ze bekend om) dat doen z eomdat ze te weinig gevarieerd groenvoer krijgen, dus gevarieerder voeren en ze laten je planten met rust

als een plant/blad gezond is zullen je bewoners er vanaf blijven. Echte vraatschade van een blad komt alleen voor als de plant/ blad ongezond is en 1e tekenen van verval zich gaan voordoen.
Dus de vraag die rjoeman al hiervoor stelde onderstreep ik ook: heb je de bemesting voor je planten wel op orde?

edit\; Planten zoals Anubiassen, Sagittaria, Crypto's, Microsorum, Aponogeton zijn onaantrekkelijk voor plantetende vissen omdat ze simpelweg veels te hard blad hebben.

Ik weet dat er hier al een aantal malen is voorbij gekomen dat garnalen van rode planten vraten terwijl die gezond leken. Ja of ze daar nu een voorkeur voor hebben dat weet ik ook niet.

als een plant/blad gezond is zullen je bewoners er vanaf blijven. Echte vraatschade van een blad komt alleen voor als de plant/ blad ongezond is en 1e tekenen van verval zich gaan voordoen.
Dus de vraag die rjoeman al hiervoor stelde onderstreep ik ook: heb je de bemesting voor je planten wel op orde?

edit\; Planten zoals Anubiassen, Sagittaria, Crypto's, Microsorum, Aponogeton zijn onaantrekkelijk voor plantetende vissen omdat ze simpelweg veels te hard blad hebben.
Hoewel alle Aponogeton bladeren zeker niet hard zijn. Die van de ulvaceus, gottlebei en de longiplumulosus zijn zacht, broos en teer te noemen en daardoor misschien ook wel een prooi bij mindere groei?

oewel alle Aponogeton bladeren zeker niet hard zijn. Die van de ulvaceus, gottlebei en de longiplumulosus zijn zacht, broos en teer te noemen en daardoor misschien ook wel een prooi bij mindere groei?
Zeker waar. Niet alle Aponogeton hebben harde bladeren en er zijn natuurlijk ook zachtere variëteiten. Ik heb het dan ook meer specifiek over Aponogeton boivinianus en ulvaceus.

Licht en meststoffen wel in orde?
Er zit bij elke plant 2 voedingcapsules van plantedbox voor onder andere crypto soorten bij de wortels sinds 1,5 maand en geef elke week vloeibare all in one planten voeding van planted box. Dus kwa voeding zou t goed moeten zitten lijkt mij.

Ik weet dat er hier al een aantal malen is voorbij gekomen dat garnalen van rode planten vraten terwijl die gezond leken. Ja of ze daar nu een voorkeur voor hebben dat weet ik ook niet.
Ik heb ook n rode lotus in t aquarium en daar zit ook niemand aan alleen aan de echinodorussen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan