Wat is er nieuw

Echt of kunststof hout..?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Syl&Ar
  • Startdatum Startdatum
S

Syl&Ar

Guest
Hier ben ik weer..
Wij hebben een paar mooie stukken hout van de buurman gehad. Het is best zacht hout. Gister heb ik heb goed geborsteld, maar er kwam zo veel van af! Allemaal schilfertjes en het water in de gootsteen was meteen geel/bruin. Dit had ik niet verwacht, want hij heeft de stukken al in zijn eigen bak gehad. Maar goed, dit hout willen wij dus niet in de bak leggen, omdat we het lelijk vinden als het water zo kleurt. Nu zag ik bij de dierenwinkel heel mooi hout van kunststof. Heeft iemand ervaring met kunststof?

Sylvana 🙂
 
Kunststofhout geeft niet af en doet niets aan je waterwaarden.

Ik ben alleen niet zo voor dat namaakhout, vind het te onnatuurlijk uitzien(maar dat is smaakgebonden 😉 )
 
Ja, ik vind de stukken echt hout ook erg mooi, maar niet normaal wat eraf komt.
Als ik dan kijk hoelang onze 60cm bak gelig is geweest.. dat vind ik zonde.
 
Ga je toch voor ander hout kijken!
Telkens een vuile bak is ook niet JE van Het.
 
Nee inderdaad, maar ik begreep dat je dat bij bijna alle soorten hout wel hebt toch?
Of zijn er ook soorten waarbij het minder is?
 
Nieuw hout is harder,he.

Dat wat je nu hebt is vermomlt.
 
Haha ja ok, maar ik bedoel ook dat het die gelige kleur af blijft geven. Dat vinden we niet zo mooi, maar waarschijnlijk heeft nieuw hout dat ook toch?
 
Ja,maar van korte duur.
Inwateren moet je toch eerst.
Dan beetje zout erbij,dat remt.
Seizoen 2008-2009 - Aquaria HS


Je moet hier een beetje mee spelen .... Vooraleer het kienhout in het aquarium te
plaatsen, moet het eerst een ... een handvol keukenzout). ... inwateren ervan.
www.aquariahs.nl/files/mb812.pdf -


Kan ook al achterhaald zijn!!!!!!
 
Ik heb hout wat gewoon echt nul komma nul verkleurde in het water. was al behandeld en ingewaterd. Kon zo de bak in, ideaal 🙂
 
Ja, Diesel dat had de buurman ook gekocht dat hout, omdat hij geen zin had om te wachten.
Hij heeft het enige tijd in zijn bak gehad, toen laten drogen. Nu ik het weer nat maak geeft het wel heel erg af en er komen allemaal vieze stukjes af. Zou dit komen door het drogen, in het water doen en weer drogen? Dat het hout gewoon 'op' is?

Maar goed, mijn vriend heeft net nieuw hout gekocht. Dan gaan we het daar maar eens mee proberen. Vind het persoonlijk toch wel mooier dan kunsthout. Daarbij vind ik de prijs van dat kunsthout ook wel belachelijk hoog bij sommige stukken.
 
Ik vind echt hout ook mooier, maar moet toegeven dat het kunst steeds beter wordt.
Zelf net als Diesel kant en klaar hout gekocht, was ingewaterd zonk meteen, perfect.
Vraagje waarom borstel het hout was het zo aangetast?
Als je het eens tijdje onder water legt, geeft het dan ook af? Je hebt het nu mechanisch flink aangepakt, waardoor er natuurlijk meer vanaf komt.
 
Gewoon om het even schoon te maken met afwas borstel zacht geborsteld. Buurman had het al even liggen, vandaar. Kwam erg geel water vanaf. Terwijl dat ook kant en klaar hout was.

Nu zelf nieuw hout gekocht, ligt er al in ook!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan