Wat is er nieuw

Echte Siamese algeneter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BASKone078
  • Startdatum Startdatum
B

BASKone078

Guest
Hallo Beste leden,

Ik heb 2 (Mij verteld ooit) Siamese algeneters in mijn bak zwemmen, ze zijn soms beetje agressief naar elkaar toe, maar ook vooral gaan ze soms achter mijn botia's aan.
Nu kwam ik op een topic waar stond dat er ook neppe varianten zijn welke heb ik nu?
Plaatje is helaas ondersteboven, snap ook niet hoe het komt maar kijk goed in het midden
798835baskone078_0_82_20160615_161402.jpg

Dat lijkt me geen Siamese Algeneter. Maar op de kop kijkt lastig. Lol.

Op zijn kop lijkt me dit een Gyrinocheilus aymonieri

Gyrinocheilus aymonieri, eenmaal volwassen maken ze elkaar af!

jessicapilon zei:
peterdenhaag53 zei:
C�dric Vleminckx zei:
Weer al eentje op zijn kop :d

Dan draai ik altijd mijn leesbril effe ondersteboven😉

En wat moet je doen als je geen leesbril draagt :S 😉.

Is toch simpel.

Je draait gewoon je hoofd ondersteboven 😉 :d :d

Zet de monitor op zijn kop.

peterdenhaag53 zei:
jessicapilon zei:
peterdenhaag53 zei:
C�dric Vleminckx zei:

Dan zie ik die hele foto niet eens 😀

We lijken wel een stel oude kerels hier Peter 😀 😉.
Ik kan zonder leesbril mn bril niet eens vinden :stars:.

jessicapilon zei:
peterdenhaag53 zei:
jessicapilon zei:
peterdenhaag53 zei:
C�dric Vleminckx zei:

Dan zie ik die hele foto niet eens 😀

We lijken wel een stel oude kerels hier Peter 😀 😉.
Ik kan zonder leesbril mn bril niet eens vinden :stars:.

Hahaha.....

op sommige pc s werkt het ook nog om ctrl + alt + pijltje naar beneden in te drukken 🙂 pijltje weer omhoog om het scherm weer normaal te krijgen 😀

gewoon het scherm kantelen 😛

Haha dankjewel voor de heerlijke reacties op elkaar. Hierbij nog een keer een wat duidelijkere foto nu niet op zijn kop, bij aankoop toen had ik er ook 2 in een goude variant. 1 hiervan is overleden, en de 2de is uit het niets opgelost. De meneer van een normale dierenwinkel noemde het echte Siamese algeneters en konden geen kwaad. zowel grijs als goud.
188688baskone078_0_82_20160616_124719.jpg

Kijk, Nederlandse namen worden nu eenmaal wel eens door elkaar gebruikt over voor meerdere vissen.
Nederlandse namen zeggen dus vaak niet zo veel en dat geldt ook hier voor de 'Siamese algeneter" 😉

Veel meer betekend is het volgende (welk bericht wij overigens menen te kunnen onderschrijven):
Rikkert zei:
peterdenhaag53 zei:
Op zijn kop lijkt me dit een Gyrinocheilus aymonieri

Helemaal correct

Ok thanks ik ben er uit wat het is inderdaad, het is geen echte Siamese zoals de Crossocheilus Siamensis.
En ze zitten in een Rio 180.

De bak is dus net iets te klein als ze volwassen worden. Ze zijn nu een cm of 6 a 7. en ik merk dat ze af en toe elkaar al achterna gaan.
En mijn Botia Sidthimunki worden af en toe ook achterna gezeten.
Terwijl ze verder ook weer vrede hebben naar elkaar op de rest van de momenten. Dit zal dan natuurlijk steeds erger gaan worden.

Wat kan ik nu het beste doen, ik heb nog een maat met een Vision 280. Misschien beide solitair opstellen?

Thanks, dan ga ik er 1 uit mijn bak weghalen en overbrengen voordat ze dalijk te groot worden.
En dan het gedrag naar de Botia's in de gaten houden als hij dalijk solitair leeft.

Houd de andere dan wel goed in de gaten. Ze hebben soms de irritante neiging aan andere vissen te gaan hangen, of die tot in het extreme te achtervolgen. Maar het kan soms ook heel lang heel goed gaan, de mijne is een jaar of 8 - en een centimeter of 15 - geworden en heeft in al die tijd geen vlieg kwaad gedaan.
Moet ik wel bij zeggen dat ik geen vliegen in mijn bak had .....

Paddy.K.1966 zei:
Ze hebben soms de irritante neiging aan andere vissen te gaan hangen, of die tot in het extreme te achtervolgen.

Ja dit klopt, ik heb de andere overgebracht maar het werkt niet. De nu solitaire algeneter gaat nu best vaak zelfs achter de botias en zelfs barbelen aan.

De ander zag er in zijn nieuwe bak kort gezien snel gezond uit pastte zich meteen aan.
En liet daar verder vissen met rust hopen dat het daar goed blijft gaan.
Bij mij moet hij eruit, hij laat ze niet met rust

Voor bijv. een Colisa laila zijn het vervelende vissen. Ze kunnen er bijna niet van af blijven...

Groet,
Ben.

Dat klopt Ben, dat waren mijn allereerste vissen, een koppeltje Colisa Lalia en 5!!! van die algeneters. Waren volgens de lfs groepsdieren en de combi zou perfect gaan. Nou, het was net een spelletje, wie blijft er het langste vastgezogen zitten aan de Colisa's.

Heb ze alle 5 uitgevangen en teruggebracht.(zat nog niet op het AF)

Hij is gewoon vervelend inderdaad, heb het gevoel dat de gene die er nu uit is, de vrolijke was.
Hij zuigt zich niet aan ze, maar jaagt ze op.
Maakt de bak onrustig vind ik.
En vind het welzijn van mijn Botias iets belangrijker 12 euro per vis.
Dan de algeneter die je voor 2 euro koopt.

Worden hier in een normale dierenwinkel dus verkocht met het praatje erbij, dat ze prima gaan met alle vissen.
En als echte Siamees. Gewoon vervelend dat waarschijnlijk veel mensen dit probleem gaan krijgen.

Ik heb ze in de 80cm ooit gehad maar heb ze snel weggedaan toen ze groter werden. erg bazig en ze verpesten het voor de andere vissen.

BASKone078 zei:
En vind het welzijn van mijn Botias iets belangrijker 12 euro per vis.
Dan de algeneter die je voor 2 euro koopt.
Dus als de algeneter 12 euro was en de Botia's 2 euro dan vond je de Algeneter belangrijker? 😉

Jammer dat er naar de prijs van een vis wordt gekeken maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik moet zeggen dat ik van 90% van mijn bestand de prijs niet eens meer weet en dat zou ik niet eens kunnen laten meewegen. Ik zou kijken wat er het beste in de bak past qua formaat en samenstelling en de prijs niet leidend laten zijn.

Botia zei:
Dus als de algeneter 12 euro was en de Botia's 2 euro dan vond je de Algeneter belangrijker? 😉

Je mis interpreteert hier wat ik zei, het welzijn vind ik belangrijker. Een dier is een dier, maar als een 2 euro visje het verpest voor de nog mooiere ook dure soorten. Is de beslissing snel gemaakt toch?

Maar dus als de algeneter 12 euro was en mijn Botias maar 2, ging dus alsnog de algeneter eruit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan