Wat is er nieuw

Eden 501 filter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter coby01
  • Startdatum Startdatum
C

coby01

Guest
Hoi ,
Ik heb een superfish aqua40 met een heleboel garnalen erin.
De filter die er nu in zit is een aqua flow 100, dit is nu al de 3de in anderhalf jaar tijd "rotdingen" .

Nu zag ik de Eden 501 als externe filter voor kleine aqua's.
Maar ik kan nergens duidelijk vinden of de zwarte buisjes (aansluitingen) die bevestigd zijn aan de slangen, door de gaten passen die aan de achterkant zitten van een superfish aqua40.

Zijn er hier mensen die ook een superfish aqua40 hebben met een Eden 501?

Eventueel met foto erbij ?
Zal er heel erg mee geholpen zijn .

Groetjes coby
 
Die gaan niet passen en moet je dus de openingen in de kap wat groter maken,kan heel makkelijk door ze in te knippen met een scherp tangetje en dan de stukjes kunststof voorzichtig ombuigen tot ze afbreken.
 
Das jammer , mischien me vader ff lief aankijken of hij het aandurft 🙂
Lijkt me op zich wel een mooi filtertje voor dat bakje , heb er nu een luchtpompje opzitten .
Maar merk wel aan me planten dat ze het er minder door doen .
Me garnaaltjes zijn ook een stuk rustiger , normaal gesproken deden ze wedstrijdje tegen de stroom inzwemmen 😉
Dank je Seabait .
 
De belletjes van het luchtpompje verdrijven de co2 en is voeding voor de planten dus kan goed kloppen dat je plantjes het nu minder doen.
Ik gebruik zelf hoekfilterjes van Dennerle in de aqua40's en die zijn 1000 keer beter dan de superfish filtertjes en is misschien ook nog een optie voor je.
 
Ik heb op mijn garnalenbak de aquael turbo 500, superding!!
 
Thx Goldie zal die ook eens gaan bekijken , op zich maakt het me niet uit binnen of buiten.
Als het maar echt filtert ipv zo luchtpomp , krijg je ook een beter lucht circulatie 🙂
 
bij die aquael zit er een sponsfilter op, heerlijk voor de garnaaltjes om van te snoepen.... bovenin een soort keramische buisjes die zorgen voor een goede bacteriecultuur. De uitstroom is regelbaar, zodra de uitstroom minder wordt even sponsje uitknijpen en klaar weer. Ik vind het een ideaal ding. Wel vrij groot....
 
Als laatste heb je helemaal gelijk,is echt een overbodig groot apparaat voor een aqua40 😉
 
hoe groot is groot ?
Als je kijkt naar de aqua flow , nam toch ook wel aardig plek in .
Had er planten voor staan dus opvallend was het niet .
Hoek filtertje wordt het niet ik heb er een achterwand in namelijk .
 
Afmetingen weet ik zo niet, dit is het filter in mijn expert 30 bak:
(zelf extra buisje op de uitstroom gezet)
383376_0_82_aq500.jpg
 
Die gaat niet passen , mijn hoogte is maar 27,5 minder zelfs bodem eraf gerekent
kom ik op 24 cm uit ( hoogte).
Ga nog ff verder kijken voordat ik definitief in de aqua kap gaat knippen , vindt het zo zonde 🙁
 
Zit aan de achterkant dus zie je niks van als het goed is! 😉
 
Hahaha das waar . Ben nog steeds aan het twijfelen .
Maar ik zag nu ook deze Eheim Pickup 45, of vreet de onderkant garnalen op?
Zag dat het rotortje onderin zit .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan