Eden 501 onder aquarium plaatsen


MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Berichten
11,288
Locatie
Hoogeveen
Voor een eventueel nano projectje ben ik aan het kijken voor een extern filter. Nu lijkt mij de Eden 501 erg geschikt. Echter lees ik in de gebruiksaanwijzing dat deze naast het aquarium geplaatst moet worden. Natuurlijk vind ik dat niet erg fraai staan in de woonkamer...

Wie heeft er ook een Eden 501 en heeft deze geplaatst onder het aquarium?
 
Ik heb ook de 501, maar bij mij staat ie ‘achter’ het bakje, Dennerle nano cube 30.
Zie foto.
5385A216-846A-447D-9EBB-EFEDF0249535.jpeg
 
Ik heb ook de 501, maar bij mij staat ie ‘achter’ het bakje, Dennerle nano cube 30.
Zie foto.
Bekijk bijlage 287731
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de slangen te kort zijn om onder in het kastje te zetten, eventueel langere slangen los bijkopen.
@Fozzy of denk je dat de opvoerpomp wat erin zit de hoogte ook niet aankan wanneer die onder in de kast komt?
 
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de slangen te kort zijn om onder in het kastje te zetten.
@Fozzy of denk je dat de opvoerpomp wat erin zit de hoogte ook niet aankan wanneer die onder in de kast komt?

slangen zijn inderdaad niet zo lang. En het pompje wat erin zit is, in mijn ogen, weinig groter dan het pompje van het Dennerle Nano hoekfilter. Dus de opvoerhoogte wordt inderdaad een probleem denk ik.
dan zou ik eerder een Eheim 2211 kiezen mocht je hem in een kast willen hebben.
 
Helder, ik denk dat de TS daar wel wat mee kan.
 
Dank voor de reacties, de Eden 501 valt dan af. Maar een Eheim 2211 lijkt mij een beetje overkill op een bakje van nog geen 30 liter.

(Al zou ik het liefst wel een Eheim willen)
 
En het bakje in de hoek? Heb ik hier ook gedaan op mijn bureau en dan kun je net genoeg ruimte erachter creëren om het filter kwijt te kunnen.

Edit; heb er zo geen foto van zie ik, maar denk dat deze foto (even naar de overzichtfoto van de 3 aquaria in het bericht scrollen) het idee het beste weergeeft klikkerdeklik
 
Bakje komt op een kastje/sokkeltje. Dus ‘helaas’ alleen ruimte onder het aquarium.
 
Hoe groot word die nano? ikzelf heb hier de Dennerle 60 en een eheim 2224 op staan, en hij blaast echt niks de bak uit, en om de inzuig heb ik een shrimpguard zitten dus nooit garnalen in het filter
 
Denk dat een eheim daar prima geschikt voor is, mijn denerle cube is 40x40x40 dus qua breedte en diepte ontwijkt dat niet veel van elkaar
 
Uiteindelijk toch voor een intern filter gegaan, de Eheim aqua 60. Wil de uitdaging uiteindelijk toch niet aangaan om alle slangen fatsoen weg te werken :D
 

Terug
Bovenaan