Wat is er nieuw

Eden 511 wilt niet 'werken'.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lieszje
  • Startdatum Startdatum
L

Lieszje

Guest
Hoi,

Vandaag heb ik na een jaar aquariumloos te zijn geweest weer een aquarium gekocht.
Hij is tweedehands en er zit een externe filter bij, de Eden 511.

Nu is het aquarium grotendeels gevuld en heb ik de filter aangedaan.
Wat ik uit de omschrijving heb begrepen moet hij de lucht in de filter verwijderen en kan dit enkele minuten duren..
Ik ben nu dus zo'n drie uur verder en er gebeurd niet veel.

Filter maakt we geluid dus lijkt te werken.
Iemand tips?

Groetjes Lisette

Heb je het filter wel gevuld met water, cq het water aangezogen zodat het filter niet 'droog' draait maar wel water aanzuigt uit het aquarium?

Zat nog water in en heb er later bij gedaan. Niet met succes, kamer staat blank.
Water kwam overal uit (ook uit de uitstroom).

Water uit de uitstroom is natuurlijk goed. De meeste potfilters die ik intussen gezien heb, hebben een rubberen ring bij het deksel. Die moet echt helemaal goed sluiten, anders krijg je inderdaad een waterballet. Zo'n ring wil ook nog wel eens uitdrogen en dan lekt 'ie ook.

Mijn geliefde wederhelft stond eerder al eens op het punt om mij met filter en een grote emmer kraanwater naar het balkon te verbannen tot ik wist wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Op dat moment had ik de rubber ring in mijn Fluval gelukkig net goed zitten, maar je zou het eens buiten met een emmer kunnen proberen tot je 'm echt sluitend hebt. Is beter voor je interieur. Succes!!

Heb het idee dat hij misschien te vol zat.
Het lijkt nu goed te gaan, heb er wel een vrij grote bak onder zitten voor de zekerheid.
Ben blij dat ik in de woonkamer plavuizen heb :')

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan