Wat is er nieuw

Eden 521 buitenfilter (met interne verwarming)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Orb
  • Startdatum Startdatum
O

Orb

Guest
invoer.jpg

uitvoer1.jpg

uitvoer2.jpg

Heb geprobeerd duidelijke foto's te maken van de invoer en uitstroom van mijn aquarium.

Ik heb de uitvoer naar de linker zijwand geplaatst anders leek het alsof ze wel heel hard moesten zwemmen constant.
Als ik er voer in doe dan lijkt het alsof de circulatie goed is (bijgezegd , wat weet ik daar nou van 🙁)

Mischien dat iemand er ff naar kan gluren en een mening geven 🙂

Hou wel uw temperatuur in de gaten.
Mijn ervaring is dat de verwarming niet goed geregeld wordt met een staaf in die filter.
Dit omdat de verwarming geplaatst wordt in een compartiment waar er veel minder stroming is in de filter.
Ook wordt dat compartiment redelijk warm.

Dus toch even opvolgen. 🙂

Dat er bij Eden 521 filters transparante slangen en buizen zijn vind ik dan weer wel mooi. Zouden meer fabrikanten moeten doen. Overigens denk ook ik dat je stroming best zo kan. Zelf zou ik dan de stroming heel licht naar beneden, te beginnen vlak onder het wateroppervlak, richten.

Groet,
Ben.

De stroming durf ik niet zoveel van te zeggen, maar ik heb de Eden 511 met staafverwarming. Ik herken de opmerking van Jurgen daarbij niet, die werkt prima en houdt de temperatuur erg constant. Ook de warmte van het compartiment valt heel erg mee. Bij mij gaat het natuurlijk wel om de 100W verwarming, in de 521 zit standaard een 200W dacht ik, dus wellicht dat dat een andere ervaring geeft.

Daar zal het hem vast wel zitten idd.
Ik heb de 522 en standaard zat daar een 300 watt verwarming bij.
Was niet bepaald handig.
Wellicht dat het met een kleiner wattage pakken beter gaat. 🙂

Maar euh, voor de rest echt wel een TOP filter. 🙂

benvo zei:
Dat er bij Eden 521 filters transparante slangen en buizen zijn vind ik dan weer wel mooi. Zouden meer fabrikanten moeten doen.

Groet,
Ben.

Da's mooi wanneer het nieuw is. Na een paar weken al ziet het er smerig uit. Kan je beter wat donkere slangen hebben.

Ze worden vanzelf donker. 😀

Mijn inziens is het sowieso de bedoeling dat je zo weinig mogelijk techniek ziet en dus ook zo weinig mogelijk slang. Een kleur maakt me dus weinig uit.
Zelf gebruik ik altijd slangen uit de dhz die geschikt zijn voor voeding en dus zonder weekmakers.
Het zijn harde krengen, maar heb dat liever dan pvc gezien je meer stroomlijn kan brengen in uw circuit en het eenvoudiger is om iets aan te passen. Denk maar aan een nieuwe co2 reactor of het plaatsen van een hydra of zo.

Dankje voor de reply's.
Fijn te horen dat het een top filter is 🙂
Heb de temp goed in de gaten gehouden en blijft netjes 24 graden (heb wel bijna een vergrootglas nodig😛)
@benvo je bedoelt de straaltjes water schuin naar beneden gericht?
Dacht dat het water van boven juist in beweging moet zijn I.v.m. zuurstof , wat zou het voordeel daar van zijn?
Heb nog heel veel te leren 🙂

Coulibaly zei:
benvo zei:
Dat er bij Eden 521 filters transparante slangen en buizen zijn vind ik dan weer wel mooi. Zouden meer fabrikanten moeten doen.

Groet,
Ben.

Da's mooi wanneer het nieuw is. Na een paar weken al ziet het er smerig uit. Kan je beter wat donkere slangen hebben.

Dat valt hard mee, wij hebben ook transparante slangen en ik maakte een transparante PVC spraybar. Maar zelfs al zijn ze vuil dan vallen ze nog beter weg dan bijvoorbeeld die felle groene slangen die sommige merken voeren. Blijf het dus mooi vinden maar toegegeven; smaken verschillen!

Groet,
Ben.

benvo zei:
Dat valt hard mee, wij hebben ook transparante slangen en ik maakte een transparante PVC spraybar. Maar zelfs al zijn ze vuil dan vallen ze nog beter weg dan bijvoorbeeld die felle groene slangen die sommige merken voeren. Blijf het dus mooi vinden maar toegegeven; smaken verschillen!

Groet,
Ben.

Als ik me niet vergis was het peterdenhaag53 die vertelde dat je door Purigen in je filter te stoppen, je slangen altijd netjes kan houden.

Ik heb het gisteren z�lf in gebruik genomen en zullen eens bekijken of dat klopt.

Kan natuurlijk ook dat slangen die al 'vuil' zijn, zoals de mijne, dat de Purigen dat niet gaat afbreken en dat het alleen gaat werken bij slangen die proper zijn.

Sowieso moeten we niet te bang zijn voor dat vuil, uiteindelijk zitten daar ook een hoop nuttige bacteri�n in. Zolang je doorstroom voldoende is, kan je het wellicht allemaal beter laten zitten. Maar bon, wij allemaal, ook ik, houden het soms graag te klinisch. 🙂

Ik heb de Eden 522-300W aquarium buitenfilter met verwarming aangeschaft.
Ik heb een aquarium met 190L (Meter Aquarium)
Nu verbaasd mij het juist dat de verwarming op 27 gr staat en tempratuur meter geeft 22/23gr aan.
Is het advies om toch een extra filter aan te schaffen?

Ik ga er een kweekgroep L066 erin plaatsen.
Maar als ik de 27 gr wil halen mag de verwarming wel op 31 gr en weet niet of dit een leuke actie is tegenover de filter en verwarming...

Hoe warm is de ruimte waarin het aquarium staat? Paar graden verwarmen zal wel lukken, maar als je de bak bijna 11 graden hoger wilt krijgen, zou ik toch kijken naar iets van isolatie om de bak? Geen ervaring mee, maar das zo een gedachtegang

Als ik me niet vergis was het peterdenhaag53 die vertelde dat je door Purigen in je filter te stoppen, je slangen altijd netjes kan houden.

Ik heb het gisteren z�lf in gebruik genomen en zullen eens bekijken of dat klopt.

Kan natuurlijk ook dat slangen die al 'vuil' zijn, zoals de mijne, dat de Purigen dat niet gaat afbreken en dat het alleen gaat werken bij slangen die proper zijn.

Sowieso moeten we niet te bang zijn voor dat vuil, uiteindelijk zitten daar ook een hoop nuttige bacteri�n in. Zolang je doorstroom voldoende is, kan je het wellicht allemaal beter laten zitten. Maar bon, wij allemaal, ook ik, houden het soms graag te klinisch. 🙂
Je slangen worden niet schoner door het gebruik van Purigen. Dat spul heeft uitsluitend invloed op je water.

Hoe warm is de ruimte waarin het aquarium staat? Paar graden verwarmen zal wel lukken, maar als je de bak bijna 11 graden hoger wilt krijgen, zou ik toch kijken naar iets van isolatie om de bak? Geen ervaring mee, maar das zo een gedachtegang
Het staat gewoon in de woonkamer. hier in de woonkamer is het 19 a 20 graden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan