Een aantal vragen over diamantgoerami


S

sharonav

Guest
Kunnen diamantgoerami's met diamantzalmen en roodkopzalmpjes ?

Kunnen ze ook bij vuurtetra's of worden de vuurtetra's dan voer?

Eten diamantgoerami's ook volwassen japonica's ?

En als laatste : in een bak van 150x50x70 wat voor verhouding zou dan het beste / mooiste zijn? 1:3 m/v ?

Ik vind de sherrybarbeeltjes ook leuk, maar zo te lezen kunnen die niet bij goerami's.

Ik ga morgen kijken naar een andere bak vandaar deze vragen, wil rustig de samenstelling van het visbestand bepalen. :)
 
Alle visjes die je noemt, behalve de barbelen kunnen met de Leeri's . Verhouding 1 man 3 vrouwen is prima. Zorg wel voor voldoende onderbrekingen i nd ezichtlijnen in je bak, anders blijft de an, zodra hij geslachtsrijp is, de helle dag op de vrouwen jagen. Overigens lusten deze vissen ALLES wat in mond past, dus ook volwassen vuurgarnalen! Ik voerde de mijne vaker (dooie) huisvliegen, die waren zo weg..!
 
Maar ze eten dus geen vuurtetra's??
De japonica's zijn 2x zo groot als de vuurtetra's. Dus dan eten ze die ook niet
 
Ik heb hier ook Diamant gourami's gehad met guppen en neon tetra's en dat ging goed.
 
En hoe is jullie gh als ik vragen mag?
Ik lees dat de gh 12 - 16 moet zijn.

De gh is hier rond de 7. De kh en de ph is weer hoog hier dus gebruik ik 50% osmose.

Maar wil van tevoren wel weten of een goerami met een lagere gh wel tevreden is.
 
Ik lees ook waardes van 2 tot 16 Gh, hier zaten ze op een Gh van 5
 
Gh en KH zijn Leeri's best wel tolerant mee. Ook de PH tolerantie is best groot. Dat komt omdat deze visjes zijn uitgerust met een "long" ( labyrint) systeem. Ze kunnen ook heel zuurstofarm en zeer modderig water gewoon bevolken en doen dat ook. Is een aanpassing van de natuur. Leeri's zijn sterke vissen die heel oud kunnen worden.
 

Terug
Bovenaan