Wat is er nieuw

Een aquarium kopen voor een bepaalde periode

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guppenhouderr
  • Startdatum Startdatum
G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal,

Wat vinden jullie van een nieuw aquarium kopen als je weet dat je deze maar een bepaalde periode kunt houden. (bijvoorbeeld anderhalf jaar).
Zouden jullie er dan van af zien of toch liever het aquarium kunnen hebben. En waarom? Ik ben hier wel benieuwd naar.
 
Hangt er vanaf of je iemand kent bij wie je hem na die tijd kan laten. Ik ben voor mijn studie vaak verhuisd en soms lange tijd in het buitenland geweest, maar dat was geen probleem omdat ik een kennis heb bij wie mijn aquarium altijd terecht kan als dat nodig is. Je wil niet met een situatie zitten dat je ineens van je vissen af moet en dan geen plek voor ze kan vinden. Het verhuizen zelf is altijd soepel gegaan bij mij.
 
Alles kan natuurlijk, nieuw of 2e hands, maar vraag je zelf af of je er goed de tijd voor hebt, opbouw, inrichten indraaien etc, voor een bak goed stabiel is is er al een halfjaar voorbij, misschien beter wachten tot je er een permanent kan neer zetten en mogelijk dan gelijk een slagje groter?
 
Een LFS bij mij uit de buurt doet aquaria leasen. Ik weet niet of het opweegt t.o.v. de kosten, ligt er een beetje aan hoe high-tech je wilt gaan denk ik en hoe ver je uit de buurt woont. Maar misschien toch het informeren waard.
1587877103835.png
 
Er zijn genoeg manieren om te huren/leasen. Vraag is moet je dat willen. En hoe zit dat kosten technisch, weegt dat op tegen nieuw/tweedehands kopen. Ik zou voor het laatste gaan als je toch weet dat je hem niet houden wil. Marktplaats afstruinen en 1 kopen. Heb je t minste verlies denk ik,

https://aquarialease.com/lease/
https://www.aquadeco.nl/home/aquarium-lease/
 
Ik denk dat wij als aquarianen het leuk vinden om met de hobby bezig te zijn.
ga je een bak leasen dan geef je waarschijnlijk ook al het werk uit handen.
Dan kan je net zo goed de tv aanzetten. Op YouTube staan vele filmpjes die uren doorgaan.
Het leasen is leuk voor een bedrijf die een aquarium als blikvanger wil hebben.
 
Als je de vissen nadien wel nog kan houden, dat je dan bvb een groter bak kan kopen/plaatsen dan zou ik het doen.
Maar als je nadien alles weg moet doen... lijkt het me niet zo verstandig.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan