Een bak van een meter.(iTom)

Wauw ziet er heel gaaf uit! Bak lijkt zoveel breder dan een meter!

• Leuk
Waarderingen: iTom
Vanmorgen javamos op het hout snoeien.
Wat een ellende en zooi geeft dat.
Nu rechts gedaan en alle losse deeltjes opruimen, ben er nog wel even mee bezig en eigenlijk ook klaar mee.:6

Zeer mooie bak , als de mosje goed vastgegroeid zijn is knijpen/plukken dan geen optie

• Leuk
Vanmorgen javamos op het hout snoeien.
Wat een ellende en zooi geeft dat.
Nu rechts gedaan en alle losse deeltjes opruimen, ben er nog wel even mee bezig en eigenlijk ook klaar mee.:6
Ik trek het vaak rustig eraf en ondersteun de rest zeg maar en dan trek je er veelal een pluk af maar ja dat is geen net glad kapsel.

Zie toch wel wat alg aanslag her en der.
Kijken of het met de bewoners is op te lossen, Japonica garnalen doen hun best en vandaag 5 Otosinclus er bij gezet.
Die hoeven zich niet te vervelen de komende dagen, zij liever dan ik want wat is het trng warm.

b30e7b04-6ce8-4c9f-a1ed-964e1ab4f789.jpg

b740929d-1d5b-4bdf-a2db-fb249cde702a.jpg

1456494d-6af3-45ad-8e97-edeaf457a2bc.jpg

zou er nog 15 oto's bijzetten, dan ga je een wereld van verschil (helaas ook in je portemonnee) in gedrag zien (gaan scholen) en ze hebben er een mooie ruimte voor!

• Leuk
@BlupGup ik had er vandaag 5 voor € 16,- denk er morgen nog 10 bij te halen en misschien ook nog een Ancistrus Gold.

Ziet er erg mooi uit.(y)
Ik ga volgende week verder met het ontwerp en de inrichting van mijn 1m bak en als het er half zo mooi uit komt te zien, ben ik denk ik al tevreden. ;)

• Haha
Ziet er erg mooi uit.(y)
Ik ga volgende week verder met het ontwerp en de inrichting van mijn 1m bak en als het er half zo mooi uit komt te zien, ben ik denk ik al tevreden. ;)
Goed afkijken want beter goed gejat dan slecht bedacht. :smitten:

Oto's doen het uitstekend, total zitten er nu 15 in.
Verder ook nog een Ancistrus Gold er bij ze zijn allemaal druk bezig.

Leuk om de ontwikkeling te zien! :)

• Leuk
Vanmorgen zat ik even te genieten van mijn bak en wat zag ik daar ............. een pandaatje.
Corydoras Panda kleuter, waar komt die zo plotseling vandaan.
Ja van zijn ouders, dat snap ik ook wel maar ik heb ze niet in een kweekbak zitten.
Soms kan het met een plantje zijn meegekomen maar er zitten al een hele tijd geen nieuwe planten meer bij in de bak.
Nou ja, in ieder geval leuk om die kleine zo rond te zien scharrelen.

20230920_102949.jpg

Leuk Tom en ik denk toch dat ie ergens is meegelift.

• Wow
John, vandaag was ik bij mijn vaste LFS en die vertelde dat het onmogelijk was dat de kleuter was mee gelift.
Ik koop alleen daar mijn vissen en met mijn laatste aankopen Oto's en een Ancistrus hebben in die bakken bij de LFS geen Panda's gezeten.
Maar om het even waar ons kleutertje vandaan komt, ik geniet er iedere dag van. :smitten:

Haha erg bijzonder dan Tom maar je kan ervan genieten.

Vanmorgen een tweede Cory. Panda gespot en we noemen hem/haar Yoe.
Zal eens goed gaan kijken waar eitjes zijn afgezet want er is al weken lang niets nieuws in deze bak gezet, geen vissen en geen plantjes.
Dan moet er m.i. toch ergens iets van eitjes te vinden zijn.
Zal trachten vanmiddag Yoe op de plaat vast te leggen.
Nu hebben we 2 jonkies in de bak, we noemen ze gewoon Ko en Yoe want rugnummers gaat niet lukken.

Leuk Tom maar als je er straks 11 hebt dan zou ik ze alsnog een rugnummer geven hoor en ze voordragen bij Ronald Koeman;)

Het was best druk vanmiddag in de bak.
De Japonica's hadden het zo te zien wel naar hun zin.
Ze walsen van achter naar voor als of André Rieu de maat speelt op zijn viool.

Worden zo kleine visjes gemaakt.
Panda liefde gaat wel snel.

Beste Tom,

Toch geen XPS plaatje op de bodem van aquarium gedaan??

En als ik dat wel zou doen, een plaat XPS op de bodem, dan moet ik deze waarschijnlijk rondom helemaal vastlijmen? want anders kan daar zand onder komen toch?

hoor graag wat beste methode is.

Ik wil 1 meter bak inrichten voor Apistogramma soorten. Dus ook wat steen en hout, maar ook schuilplaatsen van halve ingegraven bloempotten etc.

@Franklin inderdaad geen XPS plaat gebruikt.
Ik denk niet dat je het rondom moet vastlijmen maar een ruimte vrij moet houden tussen het glas an de zijkant van de XPS plaat.
Kan je later die ruimt mooi opvullen met je bodemmateriaal.
Het gewicht van zand, stenen en hout zal de XPS plaat wel fixeren mits niet te dik natuurlijk.
Voor de zekerheid kan je de XPS plaat natuurlijk met een paar dotjes silicone vast zetten.

Het is etenstijd,
Vandaag staat ingevroren Tubifex op de kaart.
Zelfs de Japonica's slaan er op aan.

_DSC9911.JPG

Flitsende 5 bandbarbeel in actie voor een lekkere vette hap.

_DSC9914.JPG

Maar ook de kardinaaltetra's slaan een maaltje niet over.

_DSC9916.JPG

Terug
Bovenaan