Een dagje oud sluierstaart


Marins

Member
Lid geworden
26 januari 2020
Berichten
24
Leeftijd
33
20200128_185133.jpg
 
Ik zie er in ieder geval 2, als dat ze zijn. Rechts van het midden, doorschijnend met lichte oogjes, klopt dat?
 
Ik had op 17 februari nog 6 visjes over... maar nadat ik terug kwam op vakantie nog maar 1. Die is de volgende dag ook overleden... dus nu aan het uitzoeken hoe het kan. En hoeveel visjes zou je over kunnen houden van de 50 die ik had........
 
Jammer hoor. Zaten er trouwens alleen fry in die bak, of zaten paps en mams er ook bij? Of andere bewoners die ze op kunnen eten? Zo niet, dan hoop ik dat er hier iemand gaat reageren die ervaring heeft met baby sluiers.
 
Op zich maakt het niet uit welke visjes het zijn.
Als jongen dood gaan heeft dat meestal maar 2 mogelijke redenen
-er is iets mis met het water.
-ze hebben niet genoeg eten gehad.
 
Zeker jammer maar jong broed vereist echt een heel strak schema met voeding en water inderdaad mijn jonge vissen zijn nu 8 weken en krijgen nog steeds 4 x per dag eten en elke dag 100 procent vers aquariumwater ik heb dan ook nu 2 bakken klaarstaan tot nu toe gaat dat altijd goed
 
Dit is een visje van 5 weken oud. Die heb ik overgehouden uit een leg van 13 visjes.
 

Bijlagen

  • 20200326_181722.jpg
    20200326_181722.jpg
    114.7 KB · Weergaven: 63
En dit zijn de volgende 120 waarvan er nu nog maar 48 van over zijn na 5 dagen...
Ach heb ook gelezen dat sommigen dood gaan ivm misvorming/ziektes. Dus wie weet... de aanhouder wint
 

Bijlagen

  • 20200322_180022.jpg
    20200322_180022.jpg
    92.8 KB · Weergaven: 64
Dat is grappig dat is mij ook overkomen 9 a 10 jaar terug had ik een 60 30 30 bak met een aantal goudvissen ( 4 stuks ) er in zitten
en voor ik het wist (was niet eens de bedoeling) hadden we eitjes in de planten dachten eerst dat het slakken eitjes waren (want daar zat de bak vol mee )
dus had ik laten zitten maar ik was toch wel
benieuwd want slakken eitje zij meer wit en doorzicht maar deze eitje waren volgens mij meer geel dus ik een beetje rond gekeken op internet
en ze leken wel op eitjes een goud vis dus ik dacht ach laat ik er maar een paar uit halen je weet nooit en inderdaad een paar dagen er na kleine goud visjes
gauw een grotere bak op de kop getikt wat water uit aquarium gehaald baby's er in en hopen op goed geluk volgens mij hadden er 4a5 baby's hadden de eerste
fase overleeft maar uit eindelijk hebben het er maar 2 overleeft en hebben we ook weer een aparte bak gekregen en daar hebben we die 2 in gedaan
waar ze tot hun dood in hebben gezwommen
ze als ik het goed herinner zijn ze 4 a 5 jaar geworden de soort was volgens mij komeet staarten met van die lange staart vinnen was een mooie er ervaring
het grappigste vond ik dat de Discus (rosman) bij mij in de stad mij niet wilde geloven omdat volgens hun de kans dat goudvissen in een aquarium tot paren
overgingen een kans van 1 op 10 dus vrij klein maar het was wel grappig.

Maar wel jammer dat die van jou het niet hebben gehaald zonde zeg was wel mooi geweest om je eigen kweek op te zien groeien.zonde
 

Terug
Bovenaan