Wat is er nieuw

Een gebruikte osmose apparaat

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Tmc v2 pure osmose apparaat.

Een collega bied mij een osmose apparaat van Tmc v2 pure pro 190 ltr, Hierbij zit een dubbele tds meter. Het apparaat is al een tijdje niet is gebruikt.
Helaas kon hij niet zeggen hoe lang al omdat deze bij het huis zat wat hij gekocht heeft.

Hij heeft wel aangegeven dat de filter vervangen moet worden maar kon niet aangeven wat voor filter.

Het apparaat willen we voor een discusaquarium gaan gebruiken maar voordat ik deze overneem zou ik graag wat meer informatie over het apparaat willen hebben en waar ik verder nog rekening moet houden bij een gebruikte apparaat.

Ik ken hem niet maar bij osmoseapparaat.nl heb je er nu een voor 44,95 met een capaciteit van 285 liter. Vervangen van de filters zal denk ik minimaal zo duur zijn.

Aangezien het duurste onderdeel het membraan is. Is de kans groot dat reviseren duurder is, dan nieuw kopen.

De dubbele tds meter is erg handig.

Stuur eens een foto door.

Je kunt het apparaat ook upgraden.

Vervang het membraan en de doorstroom begrenzer. Dan kun je er 75 of 100 gpd van maken.

Zou met zulke vissen geen risico nemen en voor nieuw gaan Kost niet zo veel
houd er voor beide wel rekening mee dat de aangegeven opbrengsten alleen met een druk van 4 bar gehaald worden en een water temperatuur van 25 graden
apparaat werkt wel maar zal minder opbrengen of wel duurt langer tot je de benodigde liters hebt :'(😀
uitbreiding met een boosterpomp is te overwegen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan