Wat is er nieuw

Een goed Extern filter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bobbi
  • Startdatum Startdatum
B

Bobbi

Guest
Hallo allemaal, ik heb onlangs twee super leuke visjes geadopteerd en ze van hun 20 liter aquarium naar een 200 liter aquarium verhuisd. Nu heb ik een superfish intern filter (200 liter) erop zitten die volgens de dierenwinkel prima was maar ik kreeg al te horen op dit forum dat het niet genoeg is voor de vissen die ik heb. Ik heb dus een klein beetje advies nodig voor een goed extern filter. Ik heb 1 sluierstaart en een pleco, maar er komt ook nog 1 sluierstaart bij. Nu heb ik al wat tips gekregen en ben ik zelf even op onderzoek uitgegaan en heb twee filters gezien die mij wel geschikt leken. Ik plaat de linkjes hieronder.

https://www.hornbach.nl/shop/JBL-Aq...talProfi-e1502-greenline/6387050/artikel.html
https://www.bol.com/nl/p/eheim-expe...m=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl
Is er iemand die ervaring heeft met deze filters of mij een ander extern filter kan aanraden?

Groetjes Bobbi

Met Sluiers en Goudvissen mag je best een groot filter hebben omdat ze flink vervuilen dus ik zou dan eerder een een 1502/1902 denken. De experts kunnen dat wellicht beter uitleggen maar neem niet een te klein filter.

De JBL heb ikzelf ook 2 maal. Zie mijn foto album daar kun je ze zien. Doen wat ze moeten doen en ikzelf vind de start knop erg fijn.

EHEIM heb ik geen ervaring mee maar is volgens mij ook een prima merk. Die van je link is 700 liter per uur en de JBL meer dus ik zou gaan voor de JBL.

Je zou ook kunnen overwegen om 2 filters te gaan gebruiken. Dit is qua onderhoud makkelijker. Dan kun je in tour beurten het filter schoon maken zodat er altijd 1 blijft draaien met de benodigde bacties. Nu is 2 x 1501 wat overdreven dus dan 2 kleinere versie.

Die JBL is prima, die Eheim is te klein voor jouw doeleinde eigenlijk, sowieso voor een 200liter bak beetje ondermaats.

Laatst bewerkt:
@jessicapilon en @michelle1 .
Welk filtermedium zouden jullie @Bobbi adviseren en hoe opgebouwd in filter?
Wat ik zie is dat beide filters sponzen en biologisch filtermedium hebben, persoonlijk vindt ik siporax prima.
Eheim en JBL is prima.

https://www.azaqua.nl/externe-aquariumfilter/eheim-experience-250-2424

Als het goed is zit alles erbij als je een nieuwe koop met gebruiksaanwijzing hoe te vullen. Voor die 2 vissen zal dit meer dan voldoende wezen.

Ik heb nogal een praktische kijk op techniek. Het moet doen wat het hoort te doen. Als het niet doet wat het hoort te doen ga je op zoek naar een oplossingen. De originele 1502 zal ruimschoots voldoen op zijn aquarium met 2 vissen. Voor een beginner is het al spannend genoeg allemaal. Wie weet krijgt TS de smaak te pakken en gaat hij ooit uitbreiden en zal hij zich verder verdiepen in de barre boze filterwereld.😉

Het een en ander hangt mede af hoe sloop zuchtig en vreetzuchtig zijn sluier word :DD

Nou Michelle1 we gaan het meemaken dit weekend!🤣

Goed dat je hier op het forum je vragen gesteld hebt over het forum en ook de adviezen wilt aannemen en daadwerkelijk een ander filter hebt gekocht. Ik denk dat de vissen dit erg kunnen waarderen! :petjeaf: :DD

Goed dat je hier op het forum je vragen gesteld hebt over het forum en ook de adviezen wilt aannemen en daadwerkelijk een ander filter hebt gekocht. Ik denk dat de vissen dit erg kunnen waarderen! :petjeaf: :DD
Bedankt! De visjes hebben het niet zo heel leuk gehad de eerste paar jaar van hun leven. Dus nu wil ik ze toch wat kwaliteit van leven geven. 😉

Bedankt! De visjes hebben het niet zo heel leuk gehad de eerste paar jaar van hun leven. Dus nu wil ik ze toch wat kwaliteit van leven geven. 😉
Ik heb ook het JBL 1502 filter en bevalt goed. Dat gaat jou vast en zeker ook bevallen. Witte pijpjes liggen bij mij meer naar boven.

Ik ben blij dat ik voor de JBL heb gekozen hij doet het goed en was makkelijk te installeren voor iemand zoals ik hahahaha (net drie weken bezig met de hobby).😁

En ik moet je teleurstellen Michelle1, helaas geen overstromingen of natte vloeren, het ging in 1 keer perfect.😌

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan