Een kardinaaltje verschilt van de anderen

B

Brrfk

Guest
Ik heb vandaag een nieuw kardinaaltje gekocht vanwege het verhuizen laatst was er eentje kwijt, nu merk ik ineens dat de kleuren heel wat lichter zijn. Lichter rood en lichter blauw maar het is toch zeker weten een kardinaal en geen tetra..
 
Zal nog stres zijn,komt vanzelf weer op kleur normaal gesproken.
 
Welkom,op het forum. Als je zeker weet dat het een kardinaal is,dan moet de vis nog ff wennen aan zijn nieuwe omgeving.
 
Welkom ,op het Af.
Hoe heet jij nou? Borrfkont?
 
Okay bedankt en is een afkorting
 
Brrfk zei:
Ik heb vandaag een nieuw kardinaaltje gekocht vanwege het verhuizen laatst was er eentje kwijt, nu merk ik ineens dat de kleuren heel wat lichter zijn. Lichter rood en lichter blauw maar het is toch zeker weten een kardinaal en geen tetra..

Pas geleden die verhuizing?
 
Ja heb hem nergens kunnen vinden denk perongluk meegegroeid met water in de wc was nogal haastig bezig toen.
 
Meegegooid sorry autocorrectie
 
Haha neejoh Hy moest van me vaders huis naar me vriendin der huis en opschieten vanwege het geregelde vervoer
 
Het kan stres zijn, of je hebt een Paracheirodon simulans gekocht ipv een Paracheirodon axelrodi.

Paracheirodon axelrodi
KiYk4vY6ROnrqbWl6nreY8jVJrNgekGn.jpeg


Paracheirodon simulans
paracheirodon_simulans.jpg
 
Dat verschil heb ik nooit geweten zeg. Is de kleurdekking het enige verschil??
Op de foto is de bouw ook anders namelijk.
 
Nja weetje zo licht rood is hij ook weer niet, en stel het zou wel zo zijn is dat dan erg of zal ik hem beter kennen ruilen ?
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paracheirodon

Ik zie hier dat er 3 zijn dus. weer wat geleerd.
Tja als het echt een andere variant is dan zou ik teruggaan om eerlijk te zijn al zouden ze misschien best samenscholen.

Laat hem ook even rustig wennen zou ik zeggen.
 
jessicapilon zei:
Dat verschil heb ik nooit geweten zeg. Is de kleurdekking het enige verschil??
Op de foto is de bouw ook anders namelijk.

De kardinaal op de eerste foto is een met kuit bezet vrouwtje, en op de 2e een mannetje van de Paracheirodon simulans.

Dit is een mannetje van de Paracheirodon axelrodi.
4c6bb6e0a7557.jpg
 
Ik denk dat het de laatste foto is. Maar samenschoolt idd wel, wel zonder ik ga denk morgen terug.
 
Ik zou hem nog lekker een weekje laten zwemmen tot je zeker bent.
 
Terug
Bovenaan