Wat is er nieuw

Een kleine update

EllinaCuzo

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2016
Berichten
144
Leeftijd
26
Locatie
Antwerpen
Hey allemaal!

Kennen jullie mij nog? Normaal post ik alleen maar iets als er iets mis is met men visje, maar deze keer gaat alles goed!
Dit is Lucky. Hij heeft al veel meegemaakt. 4 jaar geleden kreeg ik hem samen met nog 3 andere kleine visjes. Hij was niet groter als 4 cm (schat ik).
Ik had toen 4 vissen waaronder 1 visje dat al redelijk zwak was bij de aankoop. Die ene zwakke vis was al snel gestorven 🙁 (RIP Nemo)
Mijn 3 overige vissen (Danny, Sylvester en toen nog Sylvie) Kregen het wat later te verduren met een erge schimmel in mijn bak. Die schimmel bracht me tot dit Aquaforum waar ik toen mijn eerste post rond maakte.
Jammer genoeg was mijn onervarenheid toen de oorzaak van de schimmel en het gebrek aan het juiste medicijn heeft voor het overlijden van Danny en Sylvester gezorgd. Tot mijn grootste verwondering was er 1 van de drie vissen die niets last had van de schimmel, maar wel stil lag op de bodem. Hij (toen dacht ik nog zij) zwom niet meer en lag altijd stil. na dat de 2 andere dood waren en ik naar de dierenarts was geweest heb ik de schimmel dood gekregen en was ik nu veel meer voorbereid voor als er nog ooit iets zou gebeuren. Daarnaast vertelde mijn dierenarts me dat onze Sylvie een mannetje was.... jha ... een nieuwe naam was nodig. Daarom hebben we Sylvie omgedoopt tot Lucky, omdat hij Lucky genoeg was om die fameuze schimmel te overleven. De jaren nadien heb ik zelf geen vissen meer aangekocht, maar er was wel nog 1 vis van een vriendin die ik een thuis gegeven heb bij onze Lucky. Finn was zijn naam. Hij was wel een echte probleem vis, daarom dat mijn vriendin hem weg deed. Hij was constant ziek (waarschijnlijk aangeboren met een slechte zwemblaas). Hij was fel oranje en later werd die helemaal wit! Vele dachten dat Finn met zijn slechte zwemblaas het niet lang ging uithouden, maar ik heb hem nog 2 jaar er telkens opnieuw door gekregen door een speciaal erwtendieet te geven en een bakje te maken voor hem om uit te rusten, en nog andere dingen. Maar vorige zomer heb ik met pijn in het hart afscheid moeten nemen van Finn. het was geen prettig moment en een zeer zware beslissing, maar hij kon niet meer recht zwemmen, hij had een buikwonde van altijd aan het wateroppervlak te zwemmen en zijn vinnen waren rood doorbloed van de stress,... :'(
Tot hier is het triestige verhaal. vanaf nu gaat het terug over onze Lucky. Want onze Lucky heeft alle ziekten doorstaan die ik ooit in mijn bak gehad heb, hij is gigantisch groot geworden en een pracht van een visje <3 Mijn ouders zeiden altijd dat ik de visbak weg moest doen, maar nu zeggen zij zelfs dat ik het niet weg mag doen want hij is zo mooi!!!! Alles gaat goed met hem en 2 maanden geleden heeft hij een nieuw interieur gekregen. Het is prachtig!! nog nooit ben ik zo gelukkig en trots geweest op mijn visje als nu. Hij staat naast mijn bureau en is mijn partner als ik moet studeren. Volgens mij kan hij al beter chemie als ik. 😀:book:
(Grootte van de bak 100cm x 45cm x 30cm = 135liter voor 1 goudvis) (Grootte Lucky, kijk zelf maar als je weet dat de bak 1m lang is 🙂 )
 

Bijlagen

  • lucky 1.jpg
    lucky 1.jpg
    38.3 KB · Weergaven: 119
  • Lucky 2.jpg
    Lucky 2.jpg
    66.4 KB · Weergaven: 119
  • Lucky 3.jpg
    Lucky 3.jpg
    35.9 KB · Weergaven: 127
Hele mooie vis!!


Is je enige filter dat juwel binnenfilter? Dat is te weinig voor zo'n goudvis, ik zou gaan voor een groter buitenfilter(dan het binnenfilter nog een paar weken laten meedraaien).
Hoeveelververs je per week? Liefst 50% of meer.

Ook vind ik de bak te klein voor deze goudvis.
Ja, minimum voor een sluierstaart is 1 meter, maar dit is wel een echte uit de kluiten gewassen sluierstaart 😀
😉😉

Even voor de duidelijkheid, dit is niet bedoelt als kritiek, maar als advies😉
 
Dat is een flinke jongen zeg. Mooi dat alles nu goed gaat hoor.
 
Wow, als je de foto ziet zou je zeggen dat het een 60cm bak is.
Wat is dat een goed gegroeid (op z'n minst gezegd) kereltje zeg! Mooi dat alles fijn gaat nu.
 
Hele mooie vis!!


Is je enige filter dat juwel binnenfilter? Dat is te weinig voor zo'n goudvis, ik zou gaan voor een groter buitenfilter(dan het binnenfilter nog een paar weken laten meedraaien).
Hoeveelververs je per week? Liefst 50% of meer.

Ook vind ik de bak te klein voor deze goudvis.
Ja, minimum voor een sluierstaart is 1 meter, maar dit is wel een echte uit de kluiten gewassen sluierstaart 😀
😉😉

Even voor de duidelijkheid, dit is niet bedoelt als kritiek, maar als advies😉
Ik zou heel graag een grotere bak hebben en filter maar voorlopig laat mijn budget dat niet toe. Zodra ik de kans krijg ben ik dat allemaal wel vanzin 🙂
Ik ververs wekelijks het water 🙂 en steeds de helft das wel nodig met deze kanjer 😛
 
Wow, als je de foto ziet zou je zeggen dat het een 60cm bak is.

Nou we hebben gister gezien dat Ce erg slecht een inschatting van het formaat van een bak kan maken dus dat deze hem 60 cm toelijkt is dan zo raar nog niet 😉
 
Ik zou hem op 80cm schatten aangezien een kallax kast 77cm is 😛. Maar zeker een prachtig exemplaar vis 🙂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan