Wat is er nieuw

Een nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ashraf
  • Startdatum Startdatum
A

Ashraf

Guest
Hallo mensen,
Ik heb op marktplaats een aquarium met de maten: 70x34x37 gevonden
met een inhoud van 83 liter, nou is mijn vraag kan ik een binnenfiltergebruiken want deze vind ik fijner dan een buiten filter omdat ik bang ben dat deze gaat lekken en na 2 lekkende aquaria gehad te hebben heb ik hier geen zin in

Ook is mijn vraag hoe ik hem het beste kan opstarten en inrichten enz

Een vaste binnenfilter zoals bij Juwel is meestal wel prima.
Maar losse binnenfiltertjes van bv Eheim if JBL volstaan meestal niet voor een gewoon aquarium.
Vroeg of laat krijg je nitriet problemen gepaard met sterfte.

JurgenD zei:
Een vaste binnenfilter zoals bij Juwel is meestal wel prima.
Maar losse binnenfiltertjes van bv Eheim if JBL volstaan meestal niet voor een gewoon aquarium.
Vroeg of laat krijg je nitriet problemen gepaard met sterfte.
Het is geen juwel met een ingebouwd binnenfilter adviseer je misschien een bepaald filtertje

Ik zou er 2 x superfish 200 in hangen.

Kan je om en om licht reinigen.

Qua prijs zijn ze ook wel interessant.
Cassettes zijn open te maken, voor reiniging.

Enne, Zet je een Buitenfilter in een teiltje, heb je geen last,van lekkage.

Als het geen ingebouwde interne filter is zou ik sowieso een externe kiezen.
Filters gaan niet zomaar lekken. Zou me daar geen zorgen om maken.

Welke je kiest maakt niet zo hard uit. Echt slechte filters bestaan niet meer.

Eheim, Sera, JBL, Eden,...

Zorg voor een pompcapaciteit van 3x de bak per uur. 250-300l/u dus.
Je moet ook minstens 1 liter filtermedia kunnen plaatsen.

Dit is bv een goed filtertje:
http://www.wesdijk.nl/aquarium/eheim-cl ... 20207.html

Maar er zijn ook genoeg voorbeelden tweedehands te vinden.
Maar ga niet te zwaar.
Zou toch niet boven de 400 liter per uur gaan.

Ja, die zag ik ook, ja.

oepassing
De SuperFish Aqua-Flow XL Bio filter is een ideale binnen filter voor een tropisch- of koudwateraquarium.
De Superfish Aqua-Flow XL Bio filter verwerkt 500 liter water per uur.

Uitleg
De grote filterinhoud van de filtercassette zorgt voor een optimale biologische zuivering van het water.
Dit gebeurt in de volgende 3 stappen:

1. Het water gaat door het filterschuim dit heeft een open structuur wat zorgt voor een optimale mechanische filtering.
2. Het actieve kool verwijdert het organisch vuil, de chemicali n en de kleurstoffen uit het water.
3. Een zeer poreus filtermedium, genaamd Crystal-Max, functioneert als een spons voor micro- organismen.
Afvalstoffen en schadelijke stoffen worden zeer effectief afgebroken.

Advies
1. Reinig of vervang de filter regelmatig, bij voorkeur een keer per maand.
2. De keuze voor een filter is afhankelijk van de inhoud van uw aquarium.

Alleen die prijzen, jij 22, zag 28. net op de banner,,, 34 euro !!! belachelijk.

Binnenfilter gaat prima.

Ik had zo al deze 2 gevonden.

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... gen/172608

De 3-traps-filtering met BIOMAX voor uitstekende kwaliteit van het aquariumwater, "Flip Top"-opklapbare toegang voor het snel en makkelijk verwisselen van het filtermedium en de 3-wegdoorstroom-controle maken van de nieuwe FLUVAL U-serie een mijlpaal binnen de binnenfiltering.

3-fasen-filtering: het nieuwe 3-fasen-binnenfilter van FLUVAL is ideaal voor gebruik in zowel zoet- en zeewater-aquaria als in terraria. Het schuimstof in fase 1 verwijdert grote vieze deeltjes. Het polyester-actief koolfilter in fase 2 vangt kleine deeltjes, verbetert de zuiverheid van het water en verwijdert verontreinigingen. BIOMAX in fase 3 geeft een optimale, biologische filtering.

https://www.bol.com/nl/p/europet-aquafi ... country=BE

Binnenfilter voor in het aquarium. Het bevestigen van dit filter helpt bij het zuiveren en schoonhouden van het aquarium water, waardoor de vissen zich altijd in een schoon milieu bevinden.

Geschikt voor aquaria met een inhoud van 40-80 liter water. Filtert 150-200 liter per uur.

Bron: www.bol.com en www.zooplus.nl

Ik zou ook gaan voor een extern filter, die horen inderdaad niet zomaar te lekken. Ik heb al jaren 2 externe filters draaien en die hebben nog nooit gelekt.

Die kleine binnenfilters hebben niet veel filtermateriaal en zijn vaak zomaar vies, ook al wordt er gezegd dat het voor een aquarium van 80L geschikt is betwijfel ik dit erg. Mogelijk indien je maar een paar visjes hebt.

Ik gebruik nu bijna 6 jaar een Fluval U4 in mijn Cayman 110 (200l) en dit gaat redelijk. Van nitriet pieken heb ik nooit last, wel wat zweefvuil. Daarom hangt er nu een tweede naast. Je hebt dan wel veel stroming wat normaal is voor een binnenfilter, voor een plantenbak of voor vissen die op rustig gesteld zijn is dit dan minder geschikt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan