Een nieuwe en enthousiaste aquariaan


M

Manebrane

Guest
Hallo allemaal,

Als nieuw forum lid stel ik me hierbij even voor. Ik ben William, 48 jaar, kom uit het oosten van het land en ben sinds een paar dagen eigenaar van een Ciano Emotions one 80.
Inmiddels draait het volop met alleen planten en een groot stuk mangrove hout.
Ik heb nog veel te leren, maar op dit forum ben ik volgens mij aan het goede adres voor alle informatie die ik nodig heb.

Ik voeg er gelijk maar een foto bij van de aquarium.

Groeten, William
ne5CKXw+TjekB9pIPMZKoA.jpg
 
Inmiddels draait het alweer een paar weken en afgelopen zaterdag heb ik in overleg met de leverancier besloten om er vissen in te plaatsen.
Ik ben begonnen met 15 Chinese Dario's en 5 Corydora Panda's. Ook zitten er 3 Helena slakken in om de opgebouwde slakkenbestand iets uit te dunnen.
Ik heb alleen het water 20% ververst voordat de vissen erin gingen. Dat was de eerste waterwissel sinds de planten erin staan. De filter heb ik overigens nog niet schoongemaakt.

Wel vind ik mijn water wat troebel en vol met zwevende deeltjes. Kan iemand zeggen hoe ik die kan verwijderen? Zie de foto's.
 

Bijlagen

  • IMG_0852.jpeg
    IMG_0852.jpeg
    56.1 KB · Weergaven: 69
  • IMG_0854.jpeg
    IMG_0854.jpeg
    52.5 KB · Weergaven: 64
  • IMG_0855.jpeg
    IMG_0855.jpeg
    43.4 KB · Weergaven: 60
Bak ziet er al mooi uit!
Nieuwe pluk watten in je filter wil misschien wat helpen
 
Bak ziet er al mooi uit!
Nieuwe pluk watten in je filter wil misschien wat helpen
Ik gebruik het standaard filtermateriaal in mijn JBL CristalProfi e902 Greenline. Heb deze nog niet aangeraakt sinds het draait. Iemand dan een tip welke reservoir ik dan moet voorzien van filterwatten?
 
Hallo allemaal,

Als nieuw forum lid stel ik me hierbij even voor. Ik ben William, 48 jaar, kom uit het oosten van het land en ben sinds een paar dagen eigenaar van een Ciano Emotions one 80.
Inmiddels draait het volop met alleen planten en een groot stuk mangrove hout.
Ik heb nog veel te leren, maar op dit forum ben ik volgens mij aan het goede adres voor alle informatie die ik nodig heb.

Ik voeg er gelijk maar een foto bij van de aquarium.

Groeten, WilliamBekijk bijlage 280646
Ziet er mooi uit William. Vee plezier van je bak gewenst.
 
Ik heb 1 pomp zwaarder en heb aan de zijkanten bovenop watten zitten die ik (als de bak is ingedraait) elke week vervang
 
De 902e is de vervanger van de 901e en heeft nu een filter bovenop:

"Nieuw, tegenover het voorgaande model, de JBL CristalProfi e 901, is, dat de bovenste filterkorf vernieuwd en efficiënter vormgegeven is: In plaats van kleinere voorfiltermatten in de filterkorf is er nu één dubbel zo grote filtermat als voorfilter. Hierdoor verstopt de filter, ook bij zeer sterke vervuiling, niet zo snel en moet het voorfilter minder vaak gereinigd worden."

Zie ook:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov

Terug
Bovenaan