Wat is er nieuw

Een nieuwe hobby

Accuarium

Member
Lid geworden
17 februari 2023
Berichten
5
Leeftijd
30
Hallo allemaal 🙂

Mijn naam is Stefan en ik ben nieuw in deze hobby sinds mijn ouders twee dagen geleden het gekke idee hadden om mij een aquarium te geven voor mijn verjaardag (aangezien het voorheen nooit wenselijk was vanuit hun kant).
Allemaal tof natuurlijk, was ik superblij mee aangezien ik sinds kinds af aan al een fanatieke visser ben, maar ze helaas nooit in huis mocht halen, alleen merkte ik wel gelijk dat ze helaas niet genoeg onderzoek hadden gedaan voordat ze het kochten.
Dit neem ik ze uiteraard niet kwalijk, simpelweg omdat het allemaal met goede bedoelingen was, en dat weegt bij mij zwaarder dan een (veel voorkomend) foutje die vooral vaak door beginners wordt gemaakt. Enfin.,

Het is een aquarium (met deksel) met een inhoud van netto 40 liter van het merk Superfish (Start 50 Tropical kit) met afmetingen 44,4 x 27 x 37,6 cm (3x raden waar vandaan). Bar klein dus, maar na dagenlang onderzoek te hebben gedaan, heb ik geleerd dat het niet onmogelijk is om er vis in te houden, je wordt alleen heel erg beperkt in je keuzevrijheid qua soorten vis, de aantallen, en is het over het algemeen moeilijker om alles stabiel te houden in kleinere bakken waardoor het voor beginners vaak beter is om groter te beginnen (dit snappen mijn ouders helaas niet), maar ik hou wel van een goede uitdaging met hopelijk wat hulp vanuit jullie kant, vandaar dat ik ook heb besloten om het niet om te ruilen. Sinds ik het aquarium heb gekregen ben ik dag en nacht obsessief bezig geweest met onderzoek doen naar deze geweldige nieuwe hobby en wat wel en niet mag/kan. De meeste dingen snap ik ondertussen wel, maar zit ik met het volgende,