Een nieuwe nano aquarium


M

Manebrane

Guest
Eindelijk heb ik hem dan, een eigen 30 liter nano aquarium van Aquael. Ik had al een Boyu Nano aquarium ingericht voor mijn zoon voor op zijn slaapkamer. Daarna een 80 cm Ciano voor in de woonkamer. En dan nu eindelijk een Nano voor in de woonkamer, bedoeld voor wat Neocaridina heteropoda garnalen en misschien een paar Boraras maculatus.
Ben er eigenlijk wel tros op! Iemand nog op of aanmerkingen?

B61DAA6F-2173-4486-9DBF-6BE20C891CA9_1_201_a.jpeg
9677EF5C-E32A-4F9D-B834-830CE5768C14_1_201_a.jpeg
 
Leuke inrichting en een leuk bakje voor garnalen, de rasboras gaan verpieteren in dat bakje wegens gebrek aan zwemlengte die doe je echt geen plezier door ze in zo'n klein bakje te stoppen
 
de rasboras gaan verpieteren in dat bakje wegens gebrek aan zwemlengte die doe je echt geen plezier door ze in zo'n klein bakje te stoppen
Dat dacht ik ook, maar kom ze overal tegen in kleinere nano bakken dan die van mij en lees ook overal dat ze minimale 30 liter nodig hebben? Ze worden maximaal 2,5 cm en de bak is 30 cm breed, dus meer dan 10x hun lengte. Dat is dus niet genoeg? Als die vissen al niet voldoen aan een grotere nano bak, welke dan wel?
 
Dat dacht ik ook, maar kom ze overal tegen in kleinere nano bakken dan die van mij en lees ook overal dat ze minimale 30 liter nodig hebben? Ze worden maximaal 2,5 cm en de bak is 30 cm breed, dus meer dan 10x hun lengte. Dat is dus niet genoeg? Als die vissen al niet voldoen aan een grotere nano bak, welke dan wel?
Ja half internet staat vol foute voorbeelden, en iedereen papegaait dat na en plaatst dat dan ook weer, dus ja.
Aquarium houden is vooral een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en inlevingsvermogen, jij zou ook verpieteren als je je leven moet slijten in de douche als je gewend bent lekker vrij te kunnen rennen wanneer je daar zin in hebt. Rasboras leven in megalange rivieren en trekken graag een sprintje, je ziet ze gewoon opleven als ze van een nano verhuizen naar een bak van 80 cm. En 30 liter wil ik nu niet bepaald groot noemen, heb hier een nano van 60 liter en die vind ik nog klein.
 

Terug
Bovenaan