Wat is er nieuw

een nieuwe start

Philippem

New member
Lid geworden
28 september 2024
Berichten
1
Leeftijd
44
Hallo iedereen,

ik ben nog vrij nieuw in de hobby, en heb, na lang overwegen, de stap gezet om een nieuwe aquarium te kopen bij Raf van aqualife. Ik heb een aquarium van 120cm x 60cm x 70cm gekozen en verwacht hem binnen een 6tal weken bij me thuis.
Tot die tijd wil ik info vergaren, en bijleren, veel bijleren vandaar dat ik me lid heb gemaakt van dit forum vandaag.
Hier al enkele vragen
- kiezen jullie planten op basis van het continent waarvan ze komen, of is dit niet nodig? Kiezen jullie gewoon planten die mooi samen staan?
- aangezien ik tot nu toe altijd kardinaaltetras heb gehad en ik deze nu wel eens in een grote school wil zien, dacht ik me te houden aan soorten uit zuid-amerika of is ook dit niet echt nodig? zolang je maar rekening houdt met soorten die min of meer dezelfde pH, waterhardheid, en temperatuur nodig hebben is het wel goed.

ik kijk uit naar jullie ideeën
mvg
philippe
 
- kiezen jullie planten op basis van het continent waarvan ze komen, of is dit niet nodig? Kiezen jullie gewoon planten die mooi samen staan?
Nooit, ik maak de keuze van planten aan de hand van de lichtbehoefte, kleur en de afmetingen die ze kunnen bereiken.
Als plantenman heb ik geen verstand van vissen, maar er zijn genoeg forumleden die je daarin kunnen adviseren
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan