Wat is er nieuw

Een of twee goudvissen in 105 liter aquarium

cola

Active member
Lid geworden
18 juli 2019
Hallo,

Ik heb een normale goudvis in een 105 liter aquarium. Momenteel is het nog een klein visje maar ik ben mij ervan bewust dat het een groot visje wordt. Ik maak mij zorgen dat mijn goudvis eenzaam kan worden in zijn eentje, voornamelijk omdat het aquarium in mijn studentenkamer staat waar ik lang niet iedere dag dus ben. Ik heb geprobeerd het aquarium interessant te maken door grind (1-2 mm dus hij kan er goed in zoeken naar eten) op de bodem te leggen en er wat stenen en planten en een luchtsteen in te zetten. Daarnaast heeft mijn aquarium natuurlijk ook gewoon een filter en licht.

Ik wil dus graag een tweede goudvis toevoegen maar ik weet niet of ik hiermee nou meer kwaad dan goed doe in een 105 liter aquarium. Wat denken jullie?

Groetjes!

ik zou geen 2e goudvis erbij zetten. als dit om een authentieke enkelstaart goudvis gaat. zal denk ik die 105 liter ook te klein zijn voor 1 goudvis.
Goudvis zelf vind ik persoonlijk geen aquarium vissen maar vijver vissen.

Deze vissen horen idd. niet thuis in een 100 liter bakje maar in de vijver, deze vissen worden met gemak 25 cm.

Vijver voor goudvissen is inderdaad altijd de beste optie.
Zet deze vis bij een vriend/vriendin/familie in de vijver, en je kan nog zoveel moois doen met je aquarium qua zoet/warmwater vissen.

Ik had tot voor kort twee enkelstaarten in een 200 l. bak, en dat was al te klein. Ze zijn recentelijk naar een enorme vijver met soortgenoten verhuisd, waar ze het geweldig naar hun zin hebben. Als ik nu op een studentenkamer zou zitten met weinig ruimte, zou ik voor andere koudwatervissen kiezen, prachtige voorbeelden genoeg op dit forum.

Vijver is geen optie want ik ken niemand met een vijver. Ik heb er ook nooit voor gekozen om een goudvis te nemen (ik ben ermee opgescheept en ik doe gewoon mijn best om iets redelijks ervoor te regelen binnen mijn mogelijkheden) en ik kan echt niet voor meer zorgen dan alleen dit aquarium.

Moet je weten dat een zoetwater/warmwateraquarium veel eenvoudiger is dan een goudvis.
Zo vervuilend dat een goudvis kan zijn. Is veel meer onderhoud aan te doen.

Wat er bedoeld wordt is dat als je een mooi huisje vind voor je goudvis, desnoods via een site als marktplaats, dat je andere, kleinere, vissen in deze bak kunt houden. Dan heb je een schooltje wat meer geschikt is en er zijn met, ik vermoed een bak van 80cm, genoeg opties.

Edit; ik sluit me aan bij cé, goudvissen zijn enorme vervuilers en lastiger te houden dan een gezelschapsbak, afhankelijk van de viskeus natuurlijk 😀

ik kan wel kijken naar een betere plek voor hem maar ik weet niet of dat zo makkelijk lukt. ik heb het idee dat goudvissen echt de shetlanders onder de vissen zijn (er zijn er zoveel dat het niet makkelijk is om er een geschikte plek voor te vinden).

maar als iemand van jullie een geschikte vijver hebben waar die in kan dan kunnen jullie hem wel komen ophalen, dat vind ik helemaal prima.

Misschien is het een idee om je goudvis aan te bieden in de rubriek "aangeboden'. Ik heb helaas geen vijver voor je..

maar als iemand van jullie een geschikte vijver hebben waar die in kan dan kunnen jullie hem wel komen ophalen, dat vind ik helemaal prima.
Er staat een topic van je bij ''Aangeboden'' heb ik gezien. De leden met vijvers die interesse hebben zullen je dan wel een pb sturen vermoed ik 😉

Mag hier wel, maar weet niet waar je woont... Das wellicht wel handig. En anders inderdaad een berichtje in de rubriek 'aangeboden', zullen er wel leden reageren

Ik moet zeggen dat dit wel een teleurstelling is voor mij. Ik heb zoveel geld uitgegeven op mijn studentenbudgetje omdat een huisgenoot het nodig vond om een goudvis te houden in een rumfles en ik heb het schijnbaar helemaal verkeerd gedaan 🙁

Je hebt het niet helemaal verkeerd gedaan hoor. Maar op termijn zou het verkeerd gaan lopen.
Het is gewoon het visbestand dat je moet aanpassen, de bak is prima. Daar kan je gewoon verder mee.

Ik moet zeggen dat dit wel een teleurstelling is voor mij. Ik heb zoveel geld uitgegeven op mijn studentenbudgetje omdat een huisgenoot het nodig vond om een goudvis te houden in een rumfles en ik heb het schijnbaar helemaal verkeerd gedaan 🙁
Je intenties waren zondermeer goed en ook dat je info bent gaan zoeken en hier bent gekomen :thumbs::r

Bij ons in het dorp hebben ze een eigen FB pagina. Ik kreeg de tip om daar een oproep neer te zetten, omdat ik wel mensen met een vijver kende, maar geen grote. Binnen een dag vond ik zo een pracht-plek voor ze.

ik heb eigenlijk nooit de ambitie gehad om vissen te houden dus ik denk niet dat ik nog iets ga doen met die bak. Ik vind momenteel mijn goudvis wel leuk maar die had ik ook niet genomen als ik er niet mee was opgescheept.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan