Een of twee keer doseren

Lid geworden
29 nov 2009
De titel lijkt me al vrij duidelijk...
Ik heb een totaal bemesting en er staat voor geschreven 10ml, vaak voeg ik dit toe na een waterwissel maar wat is verstandig.
De 10ml in een x doseren, of 5ml en na 3 dagen de andere 5ml?

Groet,
Erik.

Lid geworden
3 sep 2018
Leeftijd
31
Het is maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken, maar verspreid is waarschijnlijk wel beter. :) Zelf ben ik lui en doe ik het per 5 dagen of zo.

Lid geworden
12 jun 2019
Mee eens hoor. Ik zou het zelf gewoon na de wekelijkse verversing doen anders vergeet ik het wellicht maar goed. 1x per dag kan ook al zou ik dan wel een doseer systeempje aanraden. 2x per week is ook prima.

TS
smidsy
Lid geworden
29 nov 2009
Top, dan houd ik het op 2x per week... ik hoop dat de planten het daarmee van de alg gaat winnen....

Lid geworden
24 jul 2019
Leeftijd
40
hier staat de plantenvoeding op een doseerpompje die op dezelfde schakelklok zit als de Co2. Zo doseert ie elk uur een minieme dosis zolang de Co2 aan staat. Over een week gezien krijgen ze dan in totaal de voorgeschreven dosis

Dirk Bazuin

AquaForum Donateur
Lid geworden
16 mei 2009
Leeftijd
63
Website
dbazuin.nl
De sporen doseer ik dagelijks de macro in één keer na de water wissel zodat wat er uit gaat meteen weer bij komt.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Ik doseerde in de 80cm alles na de verversing en in de meterbak juist weer 3x per week maar zag net echt veel verschil maar als je het niet vergeet kun je het prima over de week spreiden.

Lid geworden
6 mei 2015
Het ligt er maar net aan hoe goed je bent in het aanhouden van je eigen schema. Zelf doe ik 1 keer per week, anders vergeet ik het. Maar als je 2 keer per week kunt volhouden, is dat wel beter.

Bovenaan