Een perfect aquarium voor guppen maken


Guppenhouder

Member
Lid geworden
14 juni 2023
Berichten
5
Leeftijd
21
Hallo allemaal,
Ik ben een beginnende guppenhouder. Ik wil graag dat mijn guppen zich helemaal prettig voelen in het aquarium. Dit wil ik doen door bijvoorbeeld (meer) planten erin te doen en eventueel een extra verstop plekje/‘speeltje’.
Heeft er iemand tips dat ik kan toevoegen om het perfecte aquarium te maken??
(Mijn bak is 30L)
Alvast bedankt
 
Ik zou alvast bijvoorbeeld op Aquainfo gaan lezen.
Tevens zal ik ff een heads up delen naar @stanovic guppen kweker en kenner met een zee aan kennis.


 
Hallo allemaal,
Ik ben een beginnende guppenhouder. Ik wil graag dat mijn guppen zich helemaal prettig voelen in het aquarium. Dit wil ik doen door bijvoorbeeld (meer) planten erin te doen en eventueel een extra verstop plekje/‘speeltje’.
Heeft er iemand tips dat ik kan toevoegen om het perfecte aquarium te maken??
(Mijn bak is 30L)
Alvast bedankt
Zoals eerder al gezegd is deze bak meer geschikt voor een betta of garnalen.

Belangrijke tip, grotere bak aanschaffen, 80 cm zou ik kiezen.

Als suggesties wil ik je geven Hornbach en marktplaats.
Huidige filter mee laten werken omdat dat al is ingedraaid. 4 weken mee in laten draaien met nieuwe bak en filter. Dan kunnen de guppen al direct mee zwemmen.
 
Laatst bewerkt:
Wil je een supermooi aquarium voor je guppen of wil je een mooie natuurlijk habitat voor je guppen. Dat zijn nml 2 verschillende dingen.
 
Dan zou ik inderdaad ook groter gaan dan 30l. Daar zou je de grootste verbetering in kunnen winnen. Guppen houden van zwemruimte, maar óók genoeg schuilmogelijkheden. Dat is niet voldoende aan te bieden in 30l
 
30 liter is niet voldoende en daar kun je beter 1 betta of garnaaltjes in gaan houden.
 
Ik las in je andere topic dat je de Guppen al hebt. Er is al aangegeven dat ze te klein zitten in 30 liter.
 
[BGCOLOR=rgb(231, 225, 249)]Ik denk het ook. Al is dit niet altijd even duidelijk te begrijpen in de vraag[/BGCOLOR]

Ik bedoelde inderdaad een fijn natuurlijk habitat voor hun, waar ze zich prettig in voelen.
Heel erg bedankt iedereen voor het reageren!
 
Het meeste geluk ervaart een gup als ie lekker kan zwemmen en veel kan vrijen. Een grotere bak en wat vrouw guppen erbij en je hebt de guppenhemel op aarde.
 
Het meeste geluk ervaart een gup als ie lekker kan zwemmen en veel kan vrijen. Een grotere bak en wat vrouw guppen erbij en je hebt de guppenhemel op aarde.
Dat klinkt als....
een fijn natuurlijk habitat voor hun, waar ze zich prettig in voelen.
 
[BGCOLOR=rgb(231, 225, 249)]Ik denk het ook. Al is dit niet altijd even duidelijk te begrijpen in de vraag[/BGCOLOR]

Ik bedoelde inderdaad een fijn natuurlijk habitat voor hun, waar ze zich prettig in voelen.
Heel erg bedankt iedereen voor het reageren!
Ik mis eigenlijk een stukje verhaal, een stukje uitleg @Guppenhouder dus lijkt het me goed om ff de korte versie te geven.

Normaliter laat je een nieuw aquarium, een nieuw (buiten)filter 4 weken indraaien zodat de belangrijke bacterien zich kunnen ontwikkelen, huisvesten in het filter alsook in de bodem.
Wanneer je nu het huidige filter mee laat draaien heb je voor de vissen al die basis.

 

Terug
Bovenaan