Wat is er nieuw

Een tropische boom (tropicalis)

tropicalis

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2012
Een tropische boom in het water. In zijn geheel 210x70x70 cm waarbij de bak zelf 140x70x70 cm is. De boom staat in het midden met water er om heen. De bak heeft geen achterkant: de slangen, etc. lopen door de boom de bak in en via een zijtak naar boven.
01 (768x1024).jpg
02 (768x1024).jpg

Erg gaaf! Maar die boom is 'nep' van stam bekleed met planten?
Ja, de boom bestaat uit een pvc buis met daarom heen lagen roofmate (dat is wat steviger dan polystyreen). De twee takken zijn ook van pvc met roofmate. Om het geheel is elastopur gedaan met daarin turf geplakt.
Om te voorkomen dat het gaat drijven is de boom vastgeplakt op de bodem, zijn er stenen in de roofmate verwerkt, zitten er twee loden pijpen in de pvc buis (dus niet in contact met het water) en is de boom inwendig met ijzeren touwen aan de kast onder vast gebonden.
De planten, grotendeels klimplanten, zijn los op de boom gezet, en zijn vervolgens er tegen aan gegroeid.

Ja, de boom bestaat uit een pvc buis met daarom heen lagen roofmate (dat is wat steviger dan polystyreen). De twee takken zijn ook van pvc met roofmate. Om het geheel is elastopur gedaan met daarin turf geplakt.
Om te voorkomen dat het gaat drijven is de boom vastgeplakt op de bodem, zijn er stenen in de roofmate verwerkt, zitten er twee loden pijpen in de pvc buis (dus niet in contact met het water) en is de boom inwendig met ijzeren touwen aan de kast onder vast gebonden.
De planten, grotendeels klimplanten, zijn los op de boom gezet, en zijn vervolgens er tegen aan gegroeid.

Nou, 't ziet er iig heel gaaf uit dan! Zou nog leuker zijn als je echt hout er nog in verwerkt, maar ik denk dat dat een dure grap wordt met hoeveelheid hout😀 Maar helemaal zelfbouw dit? :petjeaf:

Nou, 't ziet er iig heel gaaf uit dan! Zou nog leuker zijn als je echt hout er nog in verwerkt, maar ik denk dat dat een dure grap wordt met hoeveelheid hout😀 Maar helemaal zelfbouw dit? :petjeaf:
Ik heb idd nog nagedacht over echt hout, maar dan zou dit kunnen lijden tot te veel vergeling en vertroebeling van het water (en de 'vervuiling' van het water door bladeren en voedseldieren die in het water vallen is al hoger). En later eruit halen van het hout zou niet gaan daar de bak om de boom is heengebouwd. Dat is letterlijk: eerst is de boom gemaakt en toen zijn de glasplaten er pas om heen gezet.
En ja, helemaal zelfbouw van mijn vader en ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan