Wat is er nieuw

Een vraag over spiderwood

ChrisN

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2014
Berichten
105
Hallo, hopelijk iemand die het weet:

Ik heb een stukje spiderwood nodig maar dan ��n die meer bruin word dan rood. Ik weet uit ervaring dat je de werkelijke kleur pas onder water ziet met dit spul en dat het boven water lastig word om een stuk te nemen die zo weinig mogelijk rood kleurt. Ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen of het te zien is vooraf en hoe? Is er een miniem kleurverschil boven water waar ik op kan letten?
 
Al de stukken spiderwood die ik gehad hebben waren niet ood van kleur hoor maar echt gewoon bruin. ik moet wel toegeven dat ik altijd de meest donekere stukken hout meenam misschien dat dit het verschil is tussen donker kleuren in het water of niet want ik neem aan dat als het boven water licht is het onder water ook licht is en zo met donker precies hetzlefde 🙂
 
Ik heb hier wel eens spiderwood gekocht.. en dat wordt inderdaad prachtig bruin/rood. Al is het meer bruin met een rode gloed..
 
Ik had dat ook,dat ik het in mn bak deed werd het idd rood achtig.En dat had in niet voor ogen.
Maar nu het er eenmaal in zit vindt ik het wel mooi,het geeft een mooi contrast.Maar het blijft persoonlijk natuurlijk.
 
Dat zoiezo maar met de tijd zal er denk ik toch wel een beetje algjes op gaan groeien en het hout een beetje verweren waardor het al snel een stukje minder snel rood lijkt 🙂
 
Thanks mensen,,

Ik heb een stuk genomen wat mij het meest lijkt op de kleur die ik al had, in het aquarium blijkt deze nu toch wel wat lichter te zijn dan mijn grote stuk rechts. (Zie fotoalbum, onderschrift) (maar dat zal nog wel wegtrekken want hij is er vers ingegaan zonder inwateren) en bovendien ook wel weer wat roodachtig. Ik denk, Kevin, dat ik wat geduld moet hebben inderdaad 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan